همه چيز دان همه چيز دان .

همه چيز دان

طرح‌هاي برتر رويداد ملي «فرش‌آپ» معرفي شدند

 

 

 

 

  به گزارش خبرنگار گروه استان‌هاي خبرگزاري آنا از كاشان، مرحله نهايي داوري و اختتاميه دومين دوره رويداد ملي فرش‌آپ در حوزه صنعت فرش ماشيني در كشور به همت سراي نوآوري فرش ماشيني در دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان برگزار و طرح‌هاي برتر اين رويداد شامل رتبه اول: طرح فرمولاسيون رزين‌هاي امولسيون؛ جايزه ۲۰ ميليون توماني .رتبه دوم: طرح توليد پودر كربن فعال ضايعات اكرليك كارخانه‌هاي فرش؛ جايزه ۱۰ ميليون توماني. رتبه سوم مشتركاً: طرح شناسنامه فرش ماشيني (فرش ياب) و طرح شخصي‌سازي چاپ فرش با سليقه مشتري؛ جايزه ۵ ميليون توماني و طرح چشم اپراتور نيز شايسته قدرداني از هيئت‌داوران شناخته شد.

رئيس سراي نوآوري فرش ماشيني در حاشيه برگزاري مراسم اختتاميه اظهار كرد: از تعداد ۳۰ ايده خلاقانه در زمينه جذب ايده‌هاي برتر در دو بخش شكوفايي طرح‌هاي كسب‌وكار نوآورانه و مشكلات صنعت فرش ماشيني و چالش‌هاي فناورانه اين صنعت پس از دو مرحله داوري در نهايت تعداد ۹ ايده به مرحله نهايي داوري اين رويداد راه يافت.

منصور دياري‌بيدگلي افزود: هيئت داوران اين رويداد مصطفي اصفهانيان، مجيد برازنده، منصور ديّاري، محمود برادران و علي‌اصغر شيره‌پز در مدت دو ماه و در مراحل مختلف به ارزيابي و داوري ايده‌ها پرداخته و در جلسه داوري نهايي، ايده پردازان با حضور منتور‌هاي(مربيان) تخصصي اختصاص يافته از سوي كميته علمي دومين رويداد ملي فرش‌آپ پس از چند ساعت بحث و بررسي و ارائه و دفاع شركت‌كنندگان و پاسخ به سؤالات هيئت داوران و حاضران و اهالي صنعت فرش ماشيني حاضر در سالن برگزاري طرح‌هاي برتر انتخاب شدند.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي نارمك

وي ادامه داد: در پايان اين مراسم نيز از همه شركت‌كنندگان، حاميان، داوران، مشاورين تخصصي، عوامل اجرايي و نفرات برتر اين رويداد قدرداني و هداياي نفيسي به آنان اعطا شد.

به گزارش آنا، رويداد فرش‌آپ نختستين و تنها رويداد تخصصي در حوزه صنعت فرش ماشيني كشور بوده كه به همت سراي نوآوري فرش ماشيني مستقر در دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان با رويكرد و هدف‌گذاري جذب نخبگان و ايده پردازان خلاق و نوآور در راستاي تقويت و بومي‌سازي صنعت ملي فرش ماشيني تاكنون طي دو سال پياپي و امسال از مرداد تا آذر ۱۴۰۱ با موفقيت طراحي و اجرا شد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۶:۳۶ توسط:ادمين موضوع:

اولين نمايشگاه فرش دستبافت ساروق برگزار مي‌شود

 

  به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ به نقل از ديار آفتاب؛ محمد علي آقازيارتي امروز چهارم دي ماه ۱۴۰۱ اظهار كرد: جلسه هماهنگي و برنامه‌ريزي برگزاري نمايشگاه فرش دستباف و صنايع‌دستي در بخش ساروق با حضور حجت‌الاسلام اختري سرپرست بخشداري، مسئولين و توليد كنندگان و فعالان در حوزه فرش دستباف و صنايع‌دستي در محل بخشداري ساروق برگزار شد.

رئيس اداره ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي شهرستان اراك با اشاره به اينكه نمايشگاه فرش دستباف ساروق با هدف نمايش دستاوردهاي صنعت فرش دستباف ساروق و جيريا برگزار خواهد شد گفت: اين نمايشگاه در بهمن ماه در محل سالن ورزشي بخش ساروق برپا خواهد شد و علاقه‌مندان به هنر فاخر قالي ايراني مي‌توانند از اين نمايشگاه ديدن و نسبت به خريد باكيفيت‌ترين و متنوع‌ترين فرش‌هاي ايراني مستقيم از توليدكنندگان اقدام كنند.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي استاد حسن بنا

آقازيارتي با تاكيد به اينكه قالي‌بافي بخشي از زندگي مردم منطقه ساروق است گفت: نيمي از زيبايي قالي و قاليچه مديون ذهن خلاق و هنرمند نقاشان و نقشه كشان قالي است و هر قالي بر اساس يك طرح از پيش طراحي شده كه نقشه نام دارد، بافته مي‌شود، به نحوي كه تارهاي آن با تار و پود زندگي آنان در هم تنيده شده است و نقش‌هاي آن بيانگر نقش‌هاي انديشه، احساس، ذوق، آرزوها و تمنيات و ارزش‌هاي آنان است. در نقش ونگار قالي‌هاي اين منطقه تاريخ، اقتصاد، هنر و فرهنگ مردم اين مرز و بوم متجلي است تا جايي كه ساروق بدون قالي‌هايش كالبدي بي‌روح و جان است.

صنعت قالي بافي حدود ۷۰۰ سال است كه همچنان در ساروق حفظ شده است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۸:۵۱ توسط:ادمين موضوع:

آيا پرزدهي فرش نشانه خوبي است و يا بد؟

   به محض خريد فرش و قالي، بسياري از مشتريان با مشكل پرزدهي فرش ماشيني و دستباف مواجه مي‌شوند. در بيشتر مواقع، لذت نشستن بر روي فرش ماشيني و دستباف تازه خريداري شده به معضل پرزدهي فرش منتهي مي‌شود. آنگاه شما پس از بلند شدن از روي سطح فرش با مقادير زيادي از پرز بر روي لباس و كف پا مواجه خواهيد شد. اما، آيا پرز فرش يك معضل محسوب مي‌گردد؟

پاسخ دادن به سوال فوق ممكن است ذهن تعداد بالايي از خريداران فرش ماشيني و دستباف را مشغول كرده باشد. اما، پاسخ دقيق به پرسش فوق نيازمند مروري بر تعريف پرز فرش مي‌باشد.

پرز فرش چيست؟
به طور كلي، پرز فرش به الياف مو شكل مشابه بوده كه بلافاصله پس از قرار گرفتن بر روي سطح فرش و يا قالي به لباس و يا كف پا مي‌چسبد.

هيچكس به طور دقيق اطمينان ندارد كه پرزدهي فرش نشانه خوبي است و يا بد. اين در حالي است كه پرزدهي فرش معمولاً در اوايل دوره خريداري آن اتفاق مي‌افتد.

تعداد بالايي از فروشندگان به مشتريان تضمين مي‌دهند كه پرزدهي فرش معمولاً پس از پهن كردن و پا خوردن تا حدود زيادي كاهش مي‌يابد. اما، در برخي مواقع، پا خوردن فرش هيچگونه تاثير مثبتي بر عدم پرزدهي فرش نداشته و حتي باعث افزايش ميزان پرزدهي فرش مي‌دهد.

بنابراين، پيش از خريد فرش به نوع الياف مورد استفاده در آن توجه نمائيد.

چرا فرش ماشيني و دستباف پرز مي‌دهد؟
علل متعددي براي پرزدهي فرش و قالي مطرح شده است. با اين حال، مهم‌ترين علل پرزدهي فرش از قرار ذيل مي‌باشد.

عدم دقت كافي در مراحل توليد فرش
واقعيت اين است كه امكان دارد پرز فرش بنا بر بي دقتي و يا كم دقتي طي مراحل توليد فرش اتفاق بيافتد.

عدم استفاده كافي از آب و روغن در پروسه بافت فرش
عدم تنظيم دستگاه ريسندگي
در نظر نگرفتن دماي ايده آل براي دستگاه ريسندگي
عدم تاب دهي كافي به نخ فرش
عدم آهار خوردن الياف فرش
عوامل فوق ممكن است تنها يكي از علل پرزدهي فرش طي مراحل توليد به شمار روند.

نوع الياف مورد استفاده در فرش
نوع الياف فرش بنا بر جنس و كيفيت آن در ميزان پرزدهي تاثير بسزايي دارد.

امروز تعداد بالايي از فرش و قالي بر اساس تقاضاي مشتريان در جنس اكريليك بافته و توليد مي‌شود. اگرچه جنس اكريليك يك جنس مرغوب شمرده شده، وليكن، پرزدهي آن از جمله مهم‌ترين معايب آن محسوب مي‌گردد. انتظار مي‌رود فرش ماشيني داراي الياف اكريليك طي هفته‌هاي متمادي استفاده از پرزدهي كم‌تر برخوردار شود. در صورت ادامه يافتن پروسه پرزدهي، مي‌توان گفت جنس الياف اكريليك مورد استفاده در فرش چندان مرغوب نبوده است.

در مقابل، ميزان پرز فرش پلي استر بسيار كم‌تر از فرش اكريليك مي‌باشد. اگرچه برخي از فرآيندهاي نوين همانند فرآيند هيت ست باعث گرديده تا از ميزان پرزدهي فرش داراي جنس اكريليك كاسته شود.

تعداد شانه و ميزان تراكم فرش
ممكن است پرز فرش شما بنا بر تعداد شانه و يا ميزان تراكم آن اتفاق بيافتد.

ضروري است بدانيد كه تعداد شانه و ميزان تراكم فرش به طور موثري بر ميزان پرزدهي آن تاثير مي‌گذارد. بنابراين، پيش از خريد فرش حتماً به تعداد شانه و ميزان تراكم آن دقت نمائيد.

بديهي است كه با افزايش تعداد شانه و ميزان تراكم شاهد پرزدهي كم‌تر فرش خواهيم بود. بدين ترتيب، ميزان پرزدهي فرش 1000 شانه نسبت به فرش 500 و يا 700 شانه كم‌تر خواهد بود.

آيا فرش دستباف هم پرز مي‌دهد؟
برخلاف تصور عام، شما پس از خريداري فرش دستباف ممكن است با مشكلاتي نظير پرز فرش مواجه شويد. اين در حالي است كه ميزان پرزدهي فرش دستباف نسبت به فرش ماشيني بسيار كم‌تر خواهد بود. بعلاوه آنكه، شما بسيار آسان‌تر و سريع‌تر قادر به خلاص شدن از شر پرز فرش دستباف خواهيد بود.

در صورت آنكه شما شاهد پرزدهي فرش دستباف هستيد، راه حل‌هاي ذيل را امتحان كنيد.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي اتوبان باقري 

هر چند روز يكبار سطح فرش دستباف را جارو بزنيد.
پس از جارو زدن، حتماً از شامپو فرش استفاده نمائيد.
يك كيسه حمام تميز را مرطوب نموده و با آن از راه خواب فرش كيسه بكشيد.
آيا پا خوردن فرش از ميزان پرزدهي آن مي‌كاهد؟
متاسفانه، برخي از فروشندگان اصرار دارند كه فرش انتخابي مشتري پس از پا خوردن زياد پرز نخواهد داد. اين موضوع احتمالاً به گوش هر مشتري خوشايند خواهد آمد. اما، آيا واقعاً فرش نو پس از پا خوردن زياد پرز نخواهد داد؟

پاسخ به پرسش فوق احتمالاً شما را نااميد كند.

حقيقت اين است كه برخي از الياف فرش طي عوامل متعدد نظير اصطكاك و يا سايش حاصل از پا خوردن زياد به روي سطح فرش آمده و در قالب پرز خودنمايي مي‌كند.

بنابراين، مي‌توان گفت پا خوردن زياد احتمال معضل پرزدهي فرش را افزايش خواهد داد.

چطور از پرزدهي فرش جلوگيري كنيم؟

درگيري با معضل پرز فرش گريبان گير مشتريان بسيار مي‌شود. منتهي، هيچ راه جلوگيري براي پرزدهي فرش وجود ندارد. اما، شما با اجراي برخي از راه حل‌هاي موجود قادر خواهيد بود از شر پرزدهي فرش خلاص شويد.

اوايل دوره خريد فرش سعي نمائيد از جارو برقي با مكش بالا استفاده كنيد. اين امر كمك خواهد كرد تا هر چه سريع‌تر از شر پرزهاي فرش رهايي يابيد. استفاده روزمره از جارو برقي با مكش بالا به شما كمك مي‌كند.
فرش خريداري شده را با استفاده از شانه مخصوص شانه بزنيد.
با استفاده از چسب كاغذي پرزهاي فرش را جمع نموده و برداريد.
با استفاده از ابر و يا پارچه نخي شامپو فرش را روي كل سطح كشيده و سپس، بقاياي شامپو را به وسيله پارچه نازك ديگر پاك كنيد.

منبع : فوت و فن

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۹:۵۳ توسط:ادمين موضوع:

شميرانات| برگزاري جلسه ي هم انديشي با مراكز شبه خانواده دولتي و غير دولتي

 

 

به گزارش روابط عمومي بهزيستي استان تهران، جلسه اي با حضور فاطمه ارزانيان معاون امور اجتماعي بهزيستي استان تهران، رهام ولايتي نژاد سرپرست بهزيستي شميرانات، زرافشان نوري سرپرست معاونت امور اجتماعي شهرستان به همراه كارشناسان حوزه شبه خانواده و جمعي از مديران و مسئولين فني مراكز دولتي و بخش خصوصي با موضوع هم انديشي مراكز شبه خانواده برگزار شد.

شايان ذكر است، در اين جلسه چالش هاي مراكز و نقطه نظرات كارشناسان مطرح شد و تبادل نظر و راهكارهاي لازم بيان گرديد و بر تعامل هرچه بيشتر مراكز با ستاد بهزيستي استان تهران در راستاي بهبود روند گزارش دهي تاكيد شد.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي شميرانات

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۵:۳۳ توسط:ادمين موضوع:

ضرورت نجات تار و پودر فرش دست باف فارس از گره ركود و بي توجهي مسئولان

 

 

  به گزارش سرويس اقتصادي شيرازه، غلامحسين زنهاري رئيس اداره فرش سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس در گفتگو با شيرازه از فرش دست باف به عنوان يك فرهنگ غني ايراني ياد كرد و گفت:فرش دست باف بعنوان فرهنگ و هنر اين سر زمين در اَدوار مختلف تاريخ، نشانه هنر و تمدن عميق و پر قدرتي است كه نه تنها در مقابل هجوم اقوام مختلف مقاومت كرده بلكه در مقابل تمام فرهنگ هاي تحميلي بيگانه نيز مقاوم ايستاده و چه بسيار آنها را در خود حل نموده و به آن سيماي ايراني ببخشيده است.

وي با بيان اينكه كيفيت استثناي اين كالا كه تركيبي از هنر و صنعت است به سهولت باعث گذر آن از مرزهاي تاريخ و زمان حال گرديده است، اظهار كرد:جاي حيرت نيست كه ميتوانيم حضور و گسترش آن را حتي در شرايطي كه صنايع ماشيني زندگي دلپذير انساني را مورد هجوم قرار داده مشاهده كنيم.

زنهاري با تاكيد بر اينكه اما مساله امروز فرش دست باف مساله بودن يا نبودن است، تصريح كرد: بايد به هرطريق اين هنر صنعت، بعنوان يك كالا ي با ارزش و يك توليد مفيد ملي با ابعاد گسترده و يك صنعت خود كفا هرچند دستي و سنتي در جامعه مطرح شود و دولت و مردم مي بايست نسبت به سرنوشت اين كالا و صد هزار نفري كه در توليد آن نقش دارند و از طريق آن زندگي و امرار معاش مي نمايند توجه كنند.

رئيس اداره فرش سازمان صمت فارس ادامه داد: بايد دانسته شود كه فرش دست باف به غير از يك كف پوش زيبا با نقش هاي هنرمندانه يك كار با ارزش توليدي است كه به تمام ضوابط و قوانين حمايتي مربوط به حوزه كسب و كار و توليد نيازمند است.

وي افزود: به جرأت مي توان گفت فرش دست باف يك بسته ي فرهنگي كامل توليد كنندگان و صادركنندگان است، به نوعي فرش دست باف سفيران فرهنگي جمهوري اسلامي ايران هستند.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي در سراج

اين كارشناس فرش در ادامه به بخشي از چالش ها و مشكلات عرصه هنر صنعت فرش دست باف بصورت تيتر وار اشاره كرد و افزود : اولين مورد بالا بودن هزينه توليد است، برخي از گذاره هاي موثر در اين امر كمبود مواد اوليه مانند پشم است كه به دليل خشكسالي، رنگ زاهاي گياهي كمتر در دسترس توليد كننده قرار دارد.

عدم اقبال دانش آموزان و دانشجويان براي ادامه دادن درس در اين رشته است از ديگر چالش هاي حوزه فرش است كه زنهاري به ان اشاره كرد و افزود: سومين مورد كاهش بازارهاي هدف به دليل عدم امكان انتقال پول است، همچنين بالا بودن هزينه هاي حمل نقل، عدم تبليغات ميداني و ترويجي موثردر بازارهاي داخلي و اينكه مشخص شود وجه تمايز ارزشي فرش دست باف نسبت به فرش ماشيني چيست، عدم برگزاري نمايشگاه هاي تخصصي فرش دست باف در بازارهاي هدف صادراتي و همچنين عدم امكان بازديد هاي بخش خصوصي بصورت سوبسيد دار از بازارهاي صادراتي از ديگر چالش هاي حوزه فرش هستند.

به گزارش شيرازه، فرش دستباف ايراني به عنوان يك برند قديمي جايگاهي در عرصه بين الملل دارد و يكي از صنايع مهم و كليدي برخي استان‌ها از جمله فارس محسوب مي‌شود اما مدتي است كه با مشكلات متعددي در بخش توليد و صادرات دست و پنجه نرم مي كند و گره ركود بر تار و پودش خورده است.

در بخش دوم اين مصاحبه رئيس اداره فرش سازمان صمت فارس به ارائه پيشنهادات و راهكارهايي كه ميتوان در اين مقطع كمك بسزايي براي ارتقاء توسعه و احياي فرش دست باف استان و كشور داشته باشد اساره كرد كه در شماره بعد منتشر خواهد شد.

منبع : شيرازه 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۴:۳۳ توسط:ادمين موضوع:

چشم اميد «ايپك آيدين قالي تبريز» به مساعدت دستگاه قضايي است

 

 

 

گروه اقتصادي: چندي پيش در مطلبي با عنوان «فرش دست بافت ايراني و معضلي به نام بازاريابي ضعيف جهاني» به فرصت سوزي عظيمي كه در خصوص اين مزيت نسبي اقتصادي كشور صورت مي‌گيرد پرداخته و گفتيم كه چون بازاريابي خوبي براي فرش ايراني دست بافت انجام نشده است، نمي‌توانيم مانور لازم را در اين رابطه داشته باشيم.

به گزارش بولتن نيوز به نقل از ايسنا، اما ماجراي نزول ما در بازار فرش و در مجموع در حوزه اقتصاد به اينجا ختم نمي‌شود. مسائل مهمتري هم هست كه اگر اين موارد حل نشود، نمي‌توان به بهبود شرايط اقتصادي ايمان داشت. يكي از اين مسائل كه شايد بتوان گفت اصلي‌ترين و در عين حال موثرترين مشكل ما در بحث پيشرفت اقتصادي و تغيير وضعيت توليد فرش در كشور است، عدم جذب سرمايه‌گذاري خارجي و فراري دادن افراد حاضر است. يعني مجموعه اقداماتي كه باعث شده نه تنها پول به اين كشور وارد نشود، بلكه همين سرمايه هاي داخلي و خارجي موجود نيز دنبال رفتن از كشور باشند.

براي مثال وقتي به ماجراي سرمايه‌گذاري كه از كشور تركيه به ايران و دقيق‌تر، شهرك سليمي تبريز آمده و به قصد انتقال و ارتقاي تكنولوژي فرش‌هاي سبك، كلي فعاليت كرده نگاه مي‌كنيم، مي‌بينيم كه حقيقتا ما هيچ جاذبه‌اي براي سرمايه گذار خارجي نداريم. تازه بعد از هدر رفت سرمايه و درگيري‌هايي كه در سيستم قضايي كشور، يعني دادسراي ممقان داشته، هيچ آورده‌اي به دست نياورده و كسي در اين كشور، چه از دستگاه اجرايي چه از دستگاه قضايي، كمكي به اين غريبي كه آمده بود تا در كشور ما فعاليت اقتصادي كند، نكرده.

مطالب پيشنهادي : قاليشويي رسالت

اميدواريم با رسانه‌اي شدن و مطرح شدن اين موضوع در فضاي رسانه‌اي، گوش شنوايي براي شنيدن اين وضعيت نامناسب وجود داشته باشد تا با همين اقدامات، قدم‌هاي لازم براي اعتمادسازي جهت جذب سرمايه‌گذاران خارجي و حتي حفظ سرمايه‌گذاران داخلي برداشته شده و اين فعاليتهاي خرد اقتصادي، كوچك شمرده نشود.

منبع : بولتن نيوز

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۸:۵۸ توسط:ادمين موضوع:

حمايت از كانون‌هاي فرهنگي مناطق محروم به اشتغال و اميدآفريني منتهي مي‌شود

 

   به گزارش گروه اجتماعي دفاع‌پرس، «انسيه خزعلي» معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در روستاي آسفيچ از كانون فرهنگي و هنري اين روستا بازديد و با بانوان روستا به گفت‌وگو نشست. در اين روستا نظري يكي از بانوان فعال توانسته بود علاوه بر فعاليت‌هاي فرهنگي زمينه‌هاي اشتغال تعدادي از بانوان را در طبقه دوم مسجد فراهم كند و خواستار حمايت براي گسترش كارآفريني جهت جوانان شد.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي فشم

خزعلي با تاكيد بر اينكه نقطه اميد دولت سيزدهم در بين مردم مناطق محروم است، گفت: آقاي رئيسي از زمان عهده‌دار شدن مسئوليت بر توجه ويژه به مناطق محروم تاكيد مكرر داشتند يكي از ضرورت‌هاي حمايت درمناطق محروم كسب و كار‌هاي بومي سازي شده است معرفي و آموزش مشاغل مناسب هر منطقه مي‌تواند با درنظرگرفتن محدوديت‌هايي مانند كمبود آب كشاورزي و ويژگي‌هاي خاص صنايع محلي بهترين فرصت شغلي را مهيا كند.

معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده با تاكيد براينكه ظرفيت اشتغال بانوان در مناطق محروم جزو مواردي است كه بايد ويژه پيگيري شود عنوان كرد: متاسفانه نه تنها ايران بلكه اقتصاد جهان دچار تغييرات و نابساماني است در اين ميان بانوان هستندد كه ميتوانند علاوه بر مديريت اقتصاد خانواده در اقتصاد كشور هم نقش موثري ايفاكنند.

وي با اشاره به قابليت‌هاي ويژه بانوان در زمينه اشتغال عنوان كرد: بسياري از زنان ساكن روستا‌ها مهارت‌هاي خاصي مانند خياطي، قالي باقي، صنايع تبديلي و گياهان دارويي بالقوه در وجودشان دارند كه با حمايت ميتوان زمينه فعليت و اشتغال را در زمينه‌هاي بومي فراهم كرد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۵۳:۲۶ توسط:ادمين موضوع:

بيست و پنجمين نمايشگاه تخصصي - صادراتي فرش دستباف اصفهان

 

   بيست و پنجمين نمايشگاه تخصصي- صادراتي فرش دستباف اصفهان كه با عنوان نمايشگاهي Carpex شناخته مي‌شود، طي روزهاي 5 تا 10 بهمن‌ماه 1401 در محل نمايشگاه بين‌المللي اصفهان با حضور مشاركت كنندگان به نام و برندهاي مطرح اين هنر صنعت برگزار خواهد شد.

برگزاري نمايشگاه فرش دستباف در اصفهان، مي‌تواند جذابيتي دو چندان داشته باشد. فرش دستباف به سبب ارزش‌افزوده بالا، ميزان اشتغالزايي و كسب درآمد ارزي براي كشور، از ديرباز مورد توجه همه اقشار مردم و مسئولان قرار داشته است. ارزش هنري فرش دستباف ايران كه قرن‌ها زينت‌بخش موزه‌هاي معروف دنيا بوده، بر اهميت اين فرآورده مهم تجاري و فرهنگي مي‌افزايد. شركت نمايشگاه‌ بين‌المللي اصفهان نيز با فراهم آوردن مقدمات برگزاري نمايشگاه فرش دستباف و معرفي فرش ايران در نمايشگاه‌، به بازاريابي آن كمك مي‌كند.

قاليشويي ميگون

در اين ميان توجه به موضوع صادرات، يكي از اصلي‌ترين اهداف برگزاري بيست و پنجمين نمايشگاه تخصصي صادراتي فرش دستباف اصفهان است. از جمله اهداف ديگر برگزاري اين نمايشگاه را مي‌توان توسعه فروش داخلي، معرفي هر چه بيشتر ظرفيت‌هاي اين بخش اقتصادي، برنامه‌ريزي براي حل مشكلات، بررسي موانع و نقاط ضعف موجود اين صنعت، ايجاد بسترهاي مناسب براي سرمايه گذاري‌هاي داخلي و خارجي، ايجاد زمينه اشتغال و كارآفريني، آشنايي دست‌اندركاران با محصولات، نوآوري‌ها و ظرفيتهاي موجود، ايجاد فضاي رقابتي سالم ميان توليدكنندگان داخلي براي ارتقاي كيفيت توليد، ايجاد ارتباط مستقيم و رو در رو ميان توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان دانست.

بروشور بيست و پنجمين نمايشگاه تخصصي - صادراتي فرش دستباف اصفهان جهت بهره برداري علاقمندان پيوست مي‌باشد.

منبع : معاونت ديپلماسي اقتصادي وزارت امور خارجه

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۵:۰۹ توسط:ادمين موضوع:

مفروش شدنِ تمام نمازخانه‌هاي مدارس استان يزد تا اواسط دي

 

حجت‌الاسلام سيد اكبر موسوي مدير ستاد اقامه نماز استان يزد در نشست ستاد اقامه نماز شهرستان بافق گفت: در سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به استان يزد، اجلاس استاني نماز برگزار مي‌شود كه مهمترين برنامه اين اجلاس، مفروش كردن نمازخانه مدارس است.

او بيان كرد: تصميم داريم با كمك خيران، نمازخانه، در مدارسي كه نمازخانه ندارند، ساخته شود.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي لواسان

موسوي خاطر‌نشان كرد: در استان حدود ۳۰ مدرسه، نمازخانه ندارند كه با همت مسئولان و خيران در اين تعداد مدرسه نيز، نمازخانه ساخته مي‌شود.

اقامه نماز درمدارس، ايجاد ايستگاه پخش اذان در ميادين و بوستان‌هاي شهر، ساماندهي امور مسجد بين راهي حضرت امام خميني (ه) بافق در محور يزد-بافق، اجراي طرح سلامت معنوي در بيمارستان‌ها و مراكز بهداشتي درماني و برگزاري مسابقات و جشنواره‌هاي ويژه نماز، از موضوعات ديگري بود كه در اين ستاد بررسي شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۲۳:۵۸ توسط:ادمين موضوع:

مرمت و نوسازي فرش سنگي ميدان بهشتي تبريز

به‌گزارش ميراث‌آريا به‌نقل از روابط‌عمومي اداره‌كل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي آذربايجان شرقي، احمد حمزه‌زاده روز دوشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۱، ضمن اعلام اين خبر گفت: فرش سنگي ميدان شهيد بهشتي تبريز برگرفته‌شده از طرح فرش تبريز بوده كه با هدف ايجاد منظر شهري در مركز شهر، با نگاهي به پيشينه و شهرت جهاني فرش تبريز طي سال‌هاي اخير طراحي و اجرا شده بود ولي متأسفانه به دليل بي‌توجهي و عدم نگهداري شايسته بخشي از آن تخريب‌شده و مابقي قسمت‌هاي فرش نيز به دليل آفتاب‌زدگي دچار رنگ‌پريدگي و كدري شده بود.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي در تهران نو

مدير‌كل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي آذربايجان شرقي افزود: به‌منظور مرمت و نوسازي فوري اين اثر هنري، شهرداري منطقه هشت تبريز بعد از مرمت قسمت‌هاي تخريب‌شده از روزهاي گذشته عمليات كفسابي اين فرش سنگي آغاز كرده و در حال نوسازي و ساماندهي اين فرش سنگي است.

حمزه‌زاده اظهار داشت: فرش سنگي ميدان شهيد بهشتي به وسعت ۶۰۰ مترمربع است كه كفسابي اين فرش سنگي منجر به نوسازي طرح فرش تبريز در مركز اين ميدان خواهد شد.

منبع : ميراث آريا

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۳۴:۳۶ توسط:ادمين موضوع: