همه چيز دان همه چيز دان .

همه چيز دان

بهترين قاليشويي شمال تهران

بهترين قاليشويي شمال تهران

قاليشويي سراج

ني ني بان

شستشوي فرش جزء يكي از كار‌هاي بسيار مهمي منازل است، كه حداقل سالي يك بار انجام مي‌شود. در اين مطلب قصد داريم تا شما را در انتخاب بهترين قاليشويي شمال تهران راهنمايي نماييم.


شستشوي فرش جزء يكي از كارهاي بسيار مهمي منازل است، كه حداقل سالي يك بار انجام مي ‌شود. در اين مطلب قصد داريم تا شما را در انتخاب بهترين قاليشويي شمال تهران راهنمايي نماييم. قبل از معرفي قاليشويي به مواردي چون:

مراحل شستشوي فرش در كارخانه
عوامل موثر بر اختلاف قيمت قاليشويي ها
شناخت بهترين كارخانه قاليشويي آنلاين معتبر
بهترين قاليشويي شمال تهران

مراحل شستشوي فرش در كارخانه
در سال هاي اخير كه اغلب افراد براي شستشوي فرش ها و موكت هاي خود از مراكز معتبر استفاده مي ‌كنند؛ به همين جهت كارخانجات قاليشويي افزايش پيدا كرده است.

معمولاً در كارخانه فرش ها را مطابق اصول و به شكل كاملا مرحله اي مورد شستشو قرار مي ‌دهند؛ به همين جهت امكان تميز شدن فرش ها و ماندگاري آنها بالاتر مي رود.

در اينجا به طور مختصر به مراحل شستشوي فرش در كارخانه مي پردازيم:

اولين مرحله گرفتن گرد و غبار فرش توسط دستگاه هاي بسيار بزرگ صورت مي گيرد.
در مرحله بعدي شست و شوي فرش با شوينده هاي مناسب با نوع آلودگي آنها توسط دستگاه هاي كاملا اتوماتيك است.
مرحله آبكشي فرش ها و پاك كردن كف از روي آن، جزء مراحل بسيار مهم كه بايد به صورت اصولي انجام شود.
خارج كردن آب از لابلاي الياف فرش ها، براي خشك شدن سريع تر فرش توسط دستگاه هاي كاملا مكانيزه صورت مي پذيرد.
خشك شدن نهايي فرش توسط گرم خانه هاي كاملاً استاندارد صورت مي پذيرد.
موارد بالا از خدماتي مي باشد كه در شستشوي اعلاشويي، در كارخانه هاي قاليشويي معتبر ارائه مي شود.

بهترين قاليشويي شمال تهران

عوامل موثر بر اختلاف قيمت قاليشويي ها
ممكن است كه در ارتباط برقرار كردن با چند قاليشويي مختلف براي شستشوي فرش ها با قيمت‌ هاي متفاوتي برخورد كرده باشيد.

براي بسياري از افراد درك اين تفاوت قيمت‌ ها سخت است و نمي دانند كه دلايل اين تفاوت قيمت چيست؟

در اين بخش قصد داريم به بررسي برخي از عوامل موثر بر اختلاف قيمت قاليشويي ها بپردازيم:

مواد شوينده
استفاده از مواد شوينده داخلي و خارجي و يا استفاده از پودرهاي مختلف مي تواند در قيمت تاثير بگذارد.

شستشوي دستي يا اتوماتيك
در برخي از كارخانجات قاليشويي تمامي مراحل شستشو توسط دستگاه هاي تمام اتوماتيك صورت مي پذيرد و در برخي ديگر مراحلي از شستشو به صورت دستي انجام مي شود پس تفاوت قيمت در اين مراكز هست.

شست و شوي خاص
در برخي از مراكز فرش ها را دوباره شور مي ‌كنند يا به اصطلاح خودشان ويژه شويي دارند؛ به همين دليل نرخ قيمت آنها نيز متفاوت مي گردد.

تبليغات بيشتر
برخي از كارخانجات قاليشويي به دليل تبليغات بسيار بالا در سطح شهر، تلويزيون و يا استفاده از بيلبوردها در بين اغلب مصرف ‌كنندگان شناخته شده هستند، اين كارخانجات هزينه هاي بالاتري را دريافت مي نمايند.

داشتن كارشناس
حضور كارشناسان در كارخانجات قاليشويي و بررسي فرش ها به صورت كامل و رفع هرگونه مشكل از لحاظ ريشه زني و موارد ديگر موجب افزايش قيمت مي گردد.

بهترين قاليشويي شمال تهران

شناخت معتبرترين كارخانه قاليشويي تهران
معمولاً كارخانجات قاليشويي با داشتن برخي از مشخصات و ويژگي ها در ذهن مشتريان هك شده و براي چندمين بار نيز مورد انتخاب قرار مي گيرند.

بهترين كارخانه قاليشويي معتبر با دريافت هزينه كاملا منصفانه، مطابق نرخ اتحاديه مطابق با اصول مشتري مداري خدمات خود را ارائه مي دهد.

انتخاب اين كارخانه به عنوان يكي از بهترين مراكز قاليشويي منجر به رفع دغدغه بسياري از افراد شده است.

زيرا اين كارخانه به دليل اعتبار بالا در بين مصرف كنندگان و رعايت بهداشت از صفر تا صد و همچنين استفاده از مواد شوينده باكيفيت و مجاز بهترين خدمات ممكن را ارائه مي ‌دهد.

اين كارخانه با داشتن جواز كسب معتبر از اتحاديه قاليشويان و همچنين ارائه رسيد و فاكتور به صورت كاملاً شفاف و سعي در برطرف كردن هرگونه ابهام براي مصرف كننده دارد.

مهم ترين مزيت اين كارخانه در ارائه خدمات قاليشويي به صورت آنلاين است كه بدون مراجعه به اين مجموعه با ورود به سايت امكان ثبت سفارش و درخواست براي شستشو امكانپذير مي باشد.

قاليشويي اديب با ارائه خدمات ويژه شستشوي انواع فرش، خدمات رفو و ترميم فرش، خشكشويي مبلمان و خوشخواب درمنزل آماده سرويس دهي مي باشد. اين قاليشويي با كسب عنوان بهترين قاليشويي در پنج سال متوالي توانسته كارنامه درخشاني در اين صنعت كسب نمايد.

خدمات قاليشويي اديب
استفاده از بهترين شوينده هاي درجه يك و نانوشويي ( براي اولين بار در شستشوي فرش)
استفاده از دستگاه هاي مجهز و روز دنيا در شستشوي فرش
پرسنل حرفه اي و ماهرترين رفوگر ها
ضمانتنامه كتبي براي تمامي خدمات
ارائه خدمات در ۷ روز هفته، حتي روزهاي تعطيل رسمي
سرويس دهي در سراسر مناطق تهران، كرج و تبريز
شستشو و آبكشي تمامي فرشها به صورت اسلامي
امكان ثبت سفارش آنلاين در ۲۴ ساعت شبانه روز

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۹:۰۳ توسط:ادمين موضوع:

با اين اپليكيشن خانه تكاني را به سبك آينده انجام دهيد

با اين اپليكيشن خانه تكاني را به سبك آينده انجام دهيد

قاليشويي عباس آباد

دو تا از خدماتي كه معمولاً در نزديكي عيد طرفداران زيادي پيدا مي‌كند، مبل شويي و قالي شويي است!

به گزارش بولتن نيوز، دو تا از خدماتي كه معمولاً در نزديكي عيد طرفداران زيادي پيدا مي‌كند، مبل شويي و قاليشويي است! اگر شماهم با خيال اين كه مبلشويي در منزل، قاليشويي و … را بايد در اواخر اسفندماه هر سال انجام داد، بهتر است كه در نظر خود تجديد نظر كنيد. يك خانه زيبا با دكوراسيون تميز و نظافت شده به چشم مي‌آيد! براي داشتن يك خانه نظافت شده و تميز، شما بايد افرادي را پيدا كنيد كه در اين زمينه تخصص كافي دارند، اما چطور يك فرد قابل اعتماد را پيدا كنيد؟ امروز تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد تا با شما يك راه حل كامل و جامع براي حل مشكلاتتان ارائه كنيم!

با اين اپليكيشن خانه تكاني را به سبك آينده انجام دهيد

قاليشويي و رفوگري با قيمت مناسب توسط افراد حرفه اي

اگر به دنبال داشتن قالي، قاليچه، گليم، جاجيم، فرش و… تميز هستيد، احتمالاً نوبت آن رسيده كه به فكر آشنايي با اپليكيشن خدماتي استادكار باشيد! استادكار، يكي از بهترين اپليكيشن‌هاي فعال در حوزه خدمات فني و تخصصي است كه در حوزه‌هاي مختلفي از جمله قاليشويي آنلاين فعاليت دارد! اين اپليكيشن با كمك افراد متخصص در زمينه‌هاي تخصصي به شما كمك مي‌كند كه بدون هيچ دغدغه و نگراني به خدماتي باكيفيت بالا دسترسي داشته باشيد!

شما مي‌توانيد با كمك اپليكيشن استادكار، متخصصاني در حوزه قاليشويي را پيدا كنيد كه كار مورد نظر شما را باقيمت مناسبي انجام مي‌دهند! شما نمي‌توانيد قالي‌ها و فرش‌ها را از يك خانه اصيل ايراني بگيريد و بايد هميشه به فكر نظافت و تميزي آن باشيد! اگر به دنبال اين هستيد كه اين كالاها، زينت بخش خانه شما باشد، شما هم بايد به فكر نگهداري آن‌ها باشيد.

شما مي‌توانيد هرچند وقت يكبار كه احساس كرديد، نياز به فرش شويي و يا قاليشويي در تهران داريد، وارد اپليكيشن استادكار شده و در قسمت مربوطه بعد از مشخص كردن زمان و مكان انجام كار، سفارش خود را ثبت كنيد! روند انجام خدمات قاليشويي به اين صورت است كه پس از ثبت درخواست توسط شما، نوبت آن مي‌رسد كه پيشنهادات متخصصين و افراد كاركشته در اين حوزه را كه براي شما ارسال مي‌شود را مشاهده كنيد.

شما بايد بر اساس امتيازي كه استادكار توسط مشتريان قبلي خود دريافت كرده، قيمتي كه براي انجام كار شما پيشنهاد كرده‌است و در نهايت نظراتي كه در قسمت مربوطه براي او كامنت كرده‌اند، اقدام به انتخاب متخصص ايده‌آل خود كنيد. مدنظر داشته باشيد كه تيم پشتيباني استادكار، در تمامي مراحل ثبت سفارش، انجام و حتي بعد از آن در كنارتان خواهند بود تا رضايت كامل داشته باشيد!

اگر به دنبال استفاده از خدمات قاليشويي آنلاين استادكار هستيد، لازم است كه حتماً به سايت رسمي اين شركت مراجعه كرده و اقدام به دانلود نرم‌افزار متناسب با نسخه سيستم عامل موبايل خود كنيد.

مبلشويي و خشك‌شويي آن در منزل را بايد چه كسي انجام دهد؟

از جمله خدمات ديگري كه معمولاً در زمان خانه تكاني، رفتن به خانه جديد و يا هرچند مدت يكبار به آن احساس نياز مي‌شود، خشكشويي مبلمان و مبل شويي در منزل است! معمولاً خدمات نظافتي تخصصي از جمله مبلشويي بايد توسط فرد يا افرادي انجام شود كه داراي مهارت كافي در اين زمينه باشند، اما از كجا مي‌توان چنين افرادي را پيدا كرد و با قيمت مناسب از آن‌ها توقع يك كار بي نقص را داشت؟

در خانه و منزل هر ايراني، استفاده از يك نشيمنگاه تحت عنوان مبل كاملاً رواج پيدا كرده‌است. شما مي‌توانيد با كمك مبلمان، دكوراسيون داخلي منزل خود را بهبود ببخشيد، اما نكته اي كه نبايد، فراموش كنيد، اين است كه چگونه مي‌خواهيد با مبلماني كثيف به اين هدف برسيد؟

با اين اپليكيشن خانه تكاني را به سبك آينده انجام دهيد

شما مي‌توانيد با كمك اپليكيشن استادكار و افراد متخصصي كه در اين زمينه دارد، تمامي خدمات زير را در اين حوزه دريافت كنيد:

خشكشويي انواع مبلمان اداري و خانگي
شستشو و خشكشويي مبل در منزل يا محل كار
شستشوي انواع مبلمان كلاسيك، سلطنتي، راحتي، كاناپه و …
شستشوي مبلمان چرم طبيعي و مصنوعي
شستشو و خشكشويي انواع تشك خواب‌هاي يك‌نفره و دو نفره
و …
اگر به قيمت تخمين قيمت انجام كار اين خدمت مراجعه كنيد، متوجه خواهيد شد كه هزينه انجام كار براي مبلشويي ۱۵۰ تا ۱۹۵ هزارتومان در نظر گرفته شده‌است. حالا كه با مبل شويي و قاليشويي آشنا شديد، نوبت آن مي‌رسد كه با مزاياي استفاده از خدمات اين اپليكيشن محبوب و كار راه انداز ايراني هم كمي آشنا شويد!

چرا بايد از خدمات استادكار استفاده كنم؟

اپليكيشن درخواست خدمات استادكار كه از سال ۹۶ فعاليت خود را در پايتخت شروع كرد، با هدف آسان‌تر كردن دسترسي به خدمات تخصصي توسط افراد حرفه اي، قابل اعتماد و مسئوليت پذير و جلب رضايت مشتريان، توانست كاربران زيادي را جذب كند. تيم پشتيباني و استادكاران اين استارتاپ موفق و محبوب ايراني همواره در تلاش اند كه بهترين خدمات با مناسب‌ترين قيمت را به شما ارائه كنند. شما مي‌توانيد با كمك اين برنامه، يك سبك زندگي كاملاً جديد را امتحان كنيد!

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۴:۰۵ توسط:ادمين موضوع:

اسپانسري جديد پديده مشهد توسط فرش آئين خراسان

اسپانسري جديد پديده مشهد توسط فرش آئين خراسان
اولين برند فرش و قاليشويي مشهد

قاليشويي شمال تهران

اسپانسري جديد پديده مشهد توسط فرش آئين خراسان
يكي از معتبرترين برند هاي فرش و قاليشويي مشهد، آئين خراسان است كه سعي داشته تا تيم شهر خود را حمايت كند و تا حد امكان مشكلات متنوع و عميق باشگاه را برطرف كند. در ادامه نگاهي بياندازيم به سابقه و اصالت اين برند معتبر و قاليشويي آئين خراسان را بهتر بشناسيم.

خبرگزاري فوتبال ايران پارس فوتبال دات كام :
سال هاست كه يكي از مشكلات عديد تيم هاي شهر مشهد، چند دستگي و عدم مديريت درست و منظم است. يكي از بارزترين اين مشكلات در تيم پديده مشهد بود كه اين چندگانگي در مديريت و مسائل داخلي حتي باعث تغيير چندباره ي نام اين تيم نيز شد. يكي از اصلي ترين مشكلات و نابساماني هاي تيم ها، وجود يك اسپانسر حامي و دلسوز است تا بتواند بازيكنان و كادر فني تيم را تحت پوشش قرار دهد. مدت هاست كه يكي از معتبرترين برند هاي فرش و قاليشويي مشهد، آئين خراسان است كه در اين مدت نيز سعي داشته تا تيم شهر خود را حمايت كند و تا حد امكان مشكلات متنوع و عميق باشگاه را برطرف كند. اما بهتر است نگاهي بياندازيم به سابقه و اصالت اين برند معتبر و قاليشويي آئين خراسان را بهتر بشناسيم.

اولين برند فرش و قاليشويي مشهد
در سال ۱۳۵۹ برند فرش آئين خراسان در مشهد تاسيس شد كه با گسترش زيرساخت ها و تجهيزات مختلف توانست تا خدمات فرش را نيز در كنار توليد فرش ارائه كند و بدين ترتيب اولين قاليشويي معتبر در مشهد توسط آئين خراسان احداث شد. افزايش چندين برابري كيفيت شستشوي انواع فرش هاي دستباف و صادراتي با ماشين آلات تخصصي مسبب اين شد تا در كنار متخصصين باتجربه و ماهر خود، قاليشويي آئين خراسان، پيشتاز در صنعت فرش و خدمات فرش در مشهد شود.

اسپانسري جديد پديده مشهد توسط فرش آئين خراسان

اولين عضو معتبر و با سابقه اتحاديه فرش مشهد
قاليشويي آئين خراسان اولين عضو اتحاديه و صنف فرش فروشان و قاليشويان مشهد بود كه در سال ۱۳۵۹ شروع به فعاليت كرد و با گذشت بيش از ۴۰سال از زمان تاسيس آن، اكنون يكي از محبوب ترين و مورد اعتمادترين قاليشويي هاي مشهد در بين مردم است كه همه روزه با افزايش تقاضا براي اين قاليشويي، افراد بيشتري به جمع مشتريان وفادار و خرسند اين مجموعه بزرگ اضافه ميشوند.

مكانيزه بودن تجهيزات و الكترونيكي شدن شيوه سفارش مشتريان
از سال ۹۴ و با گسترش صنعت تكنولوژي و دنياي مجازي در بين مردم، قاليشويي آئين خراسان با حجم بسياري از درخواست ها و سفارشات مشتريان سابق خود مبني بر راه اندازي قاليشويي آنلاين مشهد و ثبت سفارش غيرحضوري جهت راحتي بيشتر اين فرايند مواجه شد. به سبب درخواست مشتريان، قاليشويي آئين خراسان تصميم بر تغيير سيستم و رويه سفارش گيري و شروع ثبت سفارش آنلاين از طريق سايت خود كرد تا بتواند مانند قبل پيشرو در علم و نياز روز باشد.

اسپانسري جديد پديده مشهد توسط فرش آئين خراسان

سرويس دهي منظم و زمان بندي دقيق تحويل فرش ها
بسياري از شكاياتي كه امروزه در قاليشويي ها صورت ميگيرد، بدليل عدم تحويل به موقع و عدم تعهد در زمان بندي تحويل فرش به مشتري ميباشد. بسياري از مشتريان گلايه مند هستند كه چرا اينقدر تحويل فرش ها در قاليشويي ها زمان ميبرد و به همين خاطر بسيار به دنبال خدماتي امروزه هستند كه بتواند سريع و به موقع فرش ها را به آنها تحويل دهد.

اسپانسري جديد پديده مشهد توسط فرش آئين خراسان

قاليشويي آئين خراسان با احداث دو سيستم مجهز گرمخانه اي و گسترش ناوگان حمل و نقل خود، سرعت تحويل فرش و تعهد به زمان بندي و خواست مشتريان خود را بطور چشم گيري چندين برابر كرد. با سيستمي كه از ۹۴ تاسيس شد، زمان تحويل فرش ها از ۳ تا ۴ روز كاري به فقط ۲روز كاري تبديل شد تا هر زمان كه فرش هاي خود را به قاليشويي آئين خراسان تحويل داديد، پس فرداي آن روز فرش خود را تحويل بگيريد.

قطعا اولين اسمي كه با شنيدن فرش به ذهن شما خطور ميكند، قاليشويي آئين خراسان است كه با بيش از ۴۰سال سابقه در شستشوي انواع فرش هاي زينتي و ابريشمي و داشتن متخصصين باتجربه و حاذق در كنار شما بوده است و توانسته تا در جمع بهترين قاليشويي ها يعني قاليشويي اديب، آئين خراسان، بانو و شهر فرش سال ها مورد اعتماد و تحسين شما عزيزان قرار بگيرد.

ارائه تمامي خدمات فرش و ضمانت نامه
قاليشويي آئين خراسان با در اختيار داشتن باتجربه ترين و متخصص ترين كارشناسان فرش توانسته تا بهترين خدمات رفوگري، جاجيم دوزي، داركشي و ترميم انواع سوختگي و پارگي فرش را به مردم ارائه دهد. خدماتي كه به تخصصي بسياري احتياج دارد و هركسي توان انجام آن را بصورت دقيق و كامل ندارد و اين تماما به داشتن پرسنلي مجرب و كاركشته برميگردد.

سخن پاياني
تلاش هاي بسيار براي احياي مجدد اين تيم صورت گرفت تا با بهره گيري از سرمايه هاي خود استان و شهر مشهد، اين تيم حمايت شود اما همچنان شرايط بلاتكليف و معلق است و بايد ديد كه مديران و مسئولان محترم اين باشگاه چه تدبير و استراتژي اي براي تنها نماينده مشهد در ليگ برتر ايران مي انديشند. اين شرايط در كشور بگونه اي شده كه در تيم هاي بزرگ پايتخت مانند پرسپوليس نيز در حال وقوع است و پرسنل و كادر فني و تيم يكي پس از ديگري بدليل مشكلات عديد مالي و عدم حمايت موثق و مناسب تصميم به ترك و خروج از باشگاه ميگيرند و بايد قبل از اينكه دير بشود چاره اي انديشيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۶:۱۶ توسط:ادمين موضوع:

فرش دستباف، پرچم دوم ايران در جهان است/ مسوولان با بي توجهي، تحريم فرش را چند قفله كردند

احمد كريمي اصفهاني پيشكسوت حوزه فرش در گفت و گوي تفصيلي با قدس:
فرش دستباف، پرچم دوم ايران در جهان است/ مسوولان با بي توجهي، تحريم فرش را چند قفله كردند

بهترين قاليشويي تهران

قدس آنلاين

فرزانه غلامي

احمد كريمي اصفهاني پيشكسوت حوزه فرش
به باور احمد كريمي اصفهاني آمريكا با تحريم فرش ايران، اشتباه بزرگي كرد چون به خوبي مي دانست با تحريم فرش، جمعيت زيادي از ملت ايران را به لحاظ اشتغال با مشكل مواجه مي كند اما اشتباه بزرگ تر را ما خودمان در داخل انجام داديم چون مسوولان با بي توجهي به فرش دستباف قفل تحريم را دو قفله و چند قفله كردند! ما اگر قفلهاي داخل را باز مي كرديم مي توانستيم قفل آمريكا را هم خنثي كنيم.

فرش دستباف، "پرچم دوم" ايران در جهان است؛ اين جمله شاخص ترين جمله احمد كريمي اصفهاني يكي از فعّالان پيشكسوت در اين حوزه و رييس اتحاديه توليد كنندگان و صادركنندگان فرش ايران است.

سهم ناچيز فرش دستباف ايراني در ارزآوري براي اقتصاد ملّي و گم شدن اين مزيت طلايي و اَبَرمحصول ايراني در ميان دغدغه هاي متعدّد اقتصادي و تجاري كشور، ما را بر آن داشت كه در اين روزهاي سرد زمستان با احمد كريمي اصفهاني گفتگو كنيم.

او از حدود ۶۰ سال پيش تا به امروز فراز و فرودهاي هنر صنعت فرش ايراني را از نزديك درك كرده و امروز در نقطه اي قرار گرفته كه معتقد است اين توليد فاخر وطني بيش از آن كه از تحريم آسيب ببيند از بي توجهي دولتمردان، آسيب ديده و گره زدن زلف آن به ميزان ارزآوري و نه ظرفيت بالاي اشتغال زايي را مصداق زدن قفل و حتي قفلهايي ديگر بر قفل تحريم ناجوانمردانه آمريكا عليه هنر صنعت فرش ايراني مي داند. مشروح اين گپ و گفت را بخوانيد:

آقاي كريمي اصفهاني! شما حدود ۶۰ سال در حوزه فرش فعاليّت داشته ايد. مبتني بر همين تجربه از جايگاه اين "هنر صنعت" در ايران برايمان بگوييد.

ايران، زادگاه فرش دستباف است و هنوز هم در دنيا فرش دستباف به نام ايران، سكّه خورده. ديگر كشورها بعدها و آرام آرام به سمت اين هنر صنعت رفتند. اگر تمام موزه هاي جهان را بررسي كنيد بالاي ۹۰ درصد فرشهاي دستباف موجود در اين موزه ها، ايراني است. چند سال پيش يكي از اين فرشها را در آلمان به حراج گذاشتند كه ۳۳ ميليون دلار فروش رفت و افتخاري بزرگ براي هنر صنعت فرش ايراني رقم خورد. به تعبير ديگر در جهان، فرش دستباف، پرچم دوم ايران بوده و هست. لازم به ذكر است كه هيچ صنعتي نمي تواند به اين اندازه اشتغال زا باشد. زماني كه ايران جمعيتي ۴۰ ميليون نفري داشت، حدود ۲ ميليون نفر به طور مستقيم در هنر صنعت فرش دستباف مشغول به كار بودند كه با در نظر گرفتن ميانگين ۴ نفر به ازاي هر خانوار ۸ ميليون نفر از اين محل امرار معاش مي كردند. هر كدام از اين مناطق و افراد متناسب با ذوق خود اين هنر صنعت را دنبال مي كردند لذا فرش ايراني همواره در جهان از تنوّع بالاي طرح و نقش برخوردار بوده است و ديگر كشورها به سمت برخي از اين طرح و نقشها حركت و آن را اجرا كرده اند. از ديرباز هر روستا، شهر و استاني نوعي طرح و نقش خاص خود را داشته است و در گذشته بالاي ۸۵ درصد فرشهاي ايراني با كمترين دستمزد در روستاها توليد مي شد و قاليبافي شغل اصلي مردم نبود بلكه كاري جنبي و جزئي از زندگي مردم براي تامين معاش در روستا بود و روستايي بعد از آن كه همه كارهايش را از قبيل كشاورزي و دامداري را انجام مي داد سراغ قاليبافي مي رفت كه اين مساله باعث شده بود روستايي در روستا بماند ضمن اينكه قاليبافي و زنجيره مربوط به آن به دامداري و كشاورزي رونق داده بود.

نگاهي به روند ارزآوري فرش دستباف براي اقتصاد ايران نشان مي دهد در اين عرصه افولي تاريخي رخ داده و امروز اين محصول كه به تعبير شما "پرچم دوم" ايران در جهان است، سهم ناچيزي در صادرات غيرنفتي ما دارد. چه شد كه چنين افولي رخ داد؟

بله... زماني كه صادرات غيرنفتي كشور حدود ۵/۴ تا ۸/۴ ميليارد دلار بود ۲ ميليارد و ۱۰۰ ميليون دلار از اين حجم به صادرات فرش دستباف اختصاص داشت. با توجه به اين سهم عظيم از صادرات غيرنفتي علي القاعده بايد تمام همّ و غم دولتمردان نظام بر اين قرار مي گرفت كه آن را حفظ كنند و ارتقاء دهند. در سال ۱۳۷۳ صادرات فرش ما به يك ميليارد و ۷۴۰ ميليون دلار رسيد. از آن سال به بعد متاسفانه با قوانين خلق الساعه و برخي تحوّلات، اين روند افول در ارزآوري شروع شد و از آن سال تاكنون اين عدد به حداقل رسيده تا اينكه سال ۹۹ به كمترين ميزان يعني ۶۰ ميليون دلار رسيد و اگر آمار ۱۰ ساله صادرات فرش دستباف در فاصله سالهاي ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ را در نظر بگيريم ميانگين اين رقم كمتر از يك درصد صادرات غيرنفتي بوده است.

به اين ترتيب وقتي سهم فرش دستباف تا اين حد در ارزآوري كاهش پيدا كرده، طبيعي است كه مسوولان ما در رتبه بندي تجاري و صادراتي كشور، توجه ويژه اي به اين محصول نداشته باشند.

ميزان توجه مسوولان و دولتمردان به فرش دستباف و جايگاه آن در رتبه بندي صادراتي تجاري كشور نبايد بر مبناي ميزان ارزآوري باشد. وقتي قرار است ميزان ارزآوري مبنا باشد طبعا دولتمردان ما حق دارند كه فرش دستباف اعتنا نكنند اما آن چه از نگاه دوستان مغفول مانده سهم بالاي هنر صنعت فرش دستباف در اشتغالزايي است حال آنكه در تمام جهان اين وجه اشتغال زايي بسيار مهم و ارزشمند است. حتي در كشورهايي مانند تركيه كه اصلا مهد فرش نبودند چند سال پيش آقاي اردوغان شخصا اعلام كرد بنا داريم نهايت كمك را به فرش بافي داشته باشيم. همان جا به همه كشورهاي توليد كننده فرش دستباف به ويژه ايران فراخوان داد هر طراح و بافنده اي كه به تركيه وارد شود تسهيلات ۳ درصدي مي گيرد! اين فراخوان باعث شد تعداد زيادي از طراحان و بافندگان ايراني به سمت تركيه جذب شوند و به خصوص طراحان ما در تبريز از اين دعوت استقبال كردند. صادرات، لوكوموتيو توليد فرش است و هنر صنعت فرش از بدو عمر تا سال ۱۳۷۳ رونقي داشت چون فقط بنا نيست فرش نو صادر شود و حتي گاهي فرش نو را با فعل و انفعالاتي به فرش كهنه تبديل و صادر مي كنند. از آن زمان تاكنون فرش كهنه در جهان جايگاه خوبي دارد.

تقريبا اگر كسي تجربه داشت و مي توانست از فرش دستبافش به خوبي محفاظت كند در نهايت اين كالا صادراتي بود. يعني نزديك به ۱۰۰ درصد كالا را مي شد صادر كردو اصل قوانين تسهيل كننده اي كه بر اين هنر صنعت حاكم مي شد بايد در حوزه صادرات مي بود اما با حذف سند "واريزنامه" در ابتداي سال ۱۳۷۴ كه در واقع تصديقي براي صادرات بود و مي شد براي واردات هم از آن استفاده كرد مشكلات اين حوزه شروع شد. امروز گفته مي شود براي ايجاد يك سغل نزديك به ۳۰۰ ميليون تومان نياز است و اگر اين عدد را ضرب در ۲ ميليون شغل موجود در هنر صنعت فرش دستباف كنيم مبلغ كلاني به دست مي آيد و اگر دولت براي كالايي مانند فرش تعهد ارزي را ايجاد نكند، هزينه اي از جيبش نرفته بلكه درآمدي كلان براي نظام است اما مسوولان ما متاسفانه بي توجهي و مبتني بر رتبه بندي ارزي با فرش رفتار مي كنند همين امر اين باعث شده مهاجرت از روستاها بسيار زياد شود و آسيبهاي بي شمار اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي ناشي از بيكار شدن بافندگان به كشور تحميل شود. ما همواره به دولتمردان گوشزد مي كنيم كه فرشي كه صادر شده شايد سالها بعد در كشور مقصد به فروش برسد پس نبايد در فع تعهد ارزي اين محصول مانند ديگر كالاها زمان تعيين كرد و مطالبه ارز از صادركننده فرش بابت كالايي كه هنوز فروش نرفته، درست نيست.

صادركنندگان ما همچنين با موانعي مواجهند كه اجازه مرجوع كردن كالا و يا انتقال به كشوري ديگر را نمي دهد. متاسفانه مسائلي كه ما در مسير صادرات فرش ايجاد مي كنيم از طرف ديگر كشورها به عنوان يك فرصت بهره برداري مي شود. از همان زماني كه ايران مانع مرجوع شدن كالا شد تركيه اعلام كرد صادركنندگان مي توانند فرشهاي مرجوعي را براي سرويس (رفوگري، شست و شو، حمل و نقل و...) به اين كشور بياورند و از قبل همين كار ساليانه حدود ۱۵۰ ميليون دلار درآمد براي خود خلق كرد. چرا نبايد خودمان اين كار را اجازه دهيم؟! در سه سال گذشته حداقل ۳۰۰ نامه از اتحاديه به مسوولان صادر شده اما متاسفانه گوش شنوايي نيست و مسائل دست و پاگير، رغبت توليد كنندگان و صادركنندگان را به شدت كاهش داده است. واقعيت اين است كه وقتي كسي را از مسيرش خارجي مي كنيد برگشتش به آن مسير امكانپذير نيست و امروز در بسياري از روستاهاي ما ديگر فرهنگ قاليبافي آرام آرام از بين رفته است.

در خصوص خروج و كشور مقصد طراحان و بافندگان فرش دستباف طي سالهاي اخير آيا آمار دقيقي در اختيار داريد؟

نه... آمار اين خروج معلوم نيست اما من شخصا از مهاجرت ۴۰ نفر از بهترين بافندگان و طراحان ايراني به تركيه اطلاع دارم و اخيرا ديگر پيگير اين خروج نبوده ام. برخي هم البته هم به دليل معضلاتي كه براي صادركنندگان ايجاد شد به افغانستان رفتند تا مشكلاتي در خصوص تامين كارگر داشتيم مرتفع شود. برخي هم به هند رفتند. واقعيت اين است كه اين تجارب ارزنده توانسته به فرشبافي اين كشورها رونق بدهد و دولتهاي مقصد هم نهايت همراهي را داشته اند. اخيرا هم كه بحث انتقال مركز ملي فرش به ميراث فرهنگي مطرح شده كه با اين انتقال ما نگران هستيم توليد، اشتغال و صادرات فرش بيش از اين آسيب ببيند و حوزه بازرگاني اين محصول به شدّت شكننده شود.

در حال حاضر فرش دستباف ايراني به كدام كشورها صادر مي شود و تحريم آمريكا از سه سال پيش تاكنون چقدر در مانع تراشي براي صادرات اين محصول نقش داشته است؟

زماني عمده فرش ما به اروپا و آمريكا صادر مي شد و امروز عمده صادرات ما به آلمان و ژاپن است. متاسفانه آمريكا عليرغم پيمانهاي بين المللي با تحريم فرش ايران در واقع به يك ملت ملتها آسيب زد و عليه مردم ايران اقدام كرد. البته دور زدن تحريم آمريكا از طريق كشور ثالث بسيار آسان بود و ما نبايد اعتناي زيادي به آن مي كرديم. به عقيده من ۸۰ درصد موانع موجود در مسير فرش، داخلي و ۲۰ درصدش به تحريمهاي خارجي مربوط است. قطعا آمريكا اشتباه بزرگي كرد چون به خوبي مي دانست با تحريم فرش، جمعيت زيادي از ملت ايران را به لحاظ اشتغال با مشكل مواجه مي كند اما اشتباه بزرگ تر را ما خودمان در داخل انجام داديم چون مسوولان با بي توجهي به فرش دستباف قفل تحريم را دو قفله و چند قفله كردند! ما اگر قفلهاي داخل را باز مي كرديم مي توانستيم قفل آمريكا را هم خنثي كنيم.

بر اساس آخرين آمار، سهم ايران در صادرات جهاني فرش دستباف از حدود ۴ سال پيش تاكنون از ۵۱ درصد به ۹/۷ درصد كاهش يافته است. كدام كشورها در اين حوزه رقيب ايران هستند و براي افزايش اين سهم چه بايد كرد؟

ما امروز رقباي ريز و درشت زيادي در فرش داريم. مثلا هند رقيب بزرگ ماست. پاكستان و افغانستان هم رقيب مان هستند. امروز جهان به دهكده اي تبديل شده و به مدد فضاي مجازي و پيشرفتهاي ديگر به راحتي انواع نقشها، طرحها، نوع بافت و... را به آساني مي گيرند. برخي كشورها مانند چين زماني رقيب ما بودند اما ديگر فعاليت در حوزه فرش برايش نمي صرفد چون كشوري صنعتي است و در حوزه فرش تقريبا به افول نزديك شده است. من معتقدم تا وقتي مشكل اشتغال داريم بايد به فرش اهميت بدهيم. چندين بار هم به وابسته هاي اقتصادي در امور خارجه گفته ام كه بسياري از كالاهاي ما در كشورهاي مختلف هنوز شناخته شده نيست. هر چند تنوع زيرانداز در جهان زياد و در مجموع توليد و تجارت فرش در جهان كم شده اما بايد كالاهاي ما به خوبي معرفي شود و كشورهايي هستند كه هنوز فرش ما را نمي شناسند و بايد وابسته هاي اقتصادي در وزارت خارجه اين كار را انجام دهند تا معرفي كالاها با هدف صادرات انجام شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۳:۵۴ توسط:ادمين موضوع:

رفوگري چيست؟

رفوگري چيست؟

قاليشويي نيروهوايي

(اخبار رسمي):

در شهر تهران كارخانه هاي زيادي براي شستشوي فرش وجود دارند كه نمي توان به همه آنها اعتماد كرد زيرا ممكن است تخصص كافي در زمينه فرش نداشته باشند و به فرش آسيب بزنند. اما اگر به دنبال يك قاليشويي خوب هستيد بايد درباره خدمات ايشان و دستگاه هايي كه توسط ايشان مورد استفاده قرار مي گيرند تحقيق كنيد


رفوگري
رفوگري چيست؟
پس رفو فرش كار هر شخصي نيست و فرد بايد تمام روش هاي بافت فرش را به صورت كامل آموزش ديده باشد تا بتواند با توجه به روش بافت و نوع گره هاي فرش آن را رفو كند.

بهترين لكه بر فرش

زماني كه يك ماده بر روي فرش مي ريزد به الياف فرش نفوذ كرده و باعث به وجود آمدن لكه روي فرش مي شود كه براي از بين برد لَكه فَرش بايد از مواد گوناگون صنعتي و طبيعي استفاده كنيم، زيرا فرش دائما در معرض ديد است و وجود يك لكه روي آن باعث كثيف ديده شدن فرش مي شود كه اين براي يك خانم خانه دار ايراني يعني عذاب!لكه بر هاي زيادي وجود دارند كه به وسيله آنها ميتوان لَكه فَرش را از بين برد اما ابتدا بايد نوع لكه و جنس فرش بررسي شود و سپس با توجه به اين دو گزينه يك لكه بر معرفي كرد، زيرا هر ترفند و هر لكه بري روي تمام لكه ها جواب نمي دهد و ممكن است باعث پررنگ تر شدن لكه شود، و يا در صورتي كه بدون توجه به جنس فرش از ترفندهاي لكه بري استفاده شود ممكن است فرش آسيب ببيند.

رفوگري چيست؟

 

براي بسياري از ما اين اتفاق افتاده است كه بنا به دلايل مختلف فرش منزلمان پوسيده و پاره شده باشد در چنين مواقعي اگر قصد تعويض فرش را نداشته باشيم بايد آن را نزد يك فرد ماهر و بافنده فرش ببريم تا طي عملياتي پارگي و پوسيدگي آن را تعمير كند، به اين عمليات رفوگري فرش گفته مي شود. رفو كردن فرش براي انواع فرش هاي ماشيني، دستباف و ابريشم مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

البته رفو كردن علاوه بر فرش براي وسايل پارچه اي و بافته شده ديگر مانند لباس، كيف و … هم مورد استفاده قرار مي گيرد اما رفو فرش نياز به مهارت خاص دارد زيرا نيازمند طي مراحل نسبتا پيچيده است.

پس به طور كلي رفوگري يعني رفع عيوب فرش يا هر وسيله ديگري به وسيله دوختن يا بافتن الياف جديد.

رفو فرش چيست؟

 

رفو فرش يعني ترميم و تعمير آسيب هاي به وجود آمده بر روي الياف و تار و پودهاي انواع فرش و قالي. اين يك امر طبيعي است كه هر وسيله اي پس از مدتي استفاده خراب شود و نياز به تعمير داشته باشد به خصوص وسيله اي مانند فرش كه يك زير انداز است و دائما روي آن رفت و آمد مي شود. زماني كه يك وسيله خراب مي شود آن را نزد يك فرد متخصص ميبرند تا تعميرش كند، زماني كه فرش آسيب مي بيند و پاره مي شود نيز بايد آن را نزد فرد متخصص در زمينه فرش ببرند تا كار تعمير فرش را انجام دهد.

 

پس رفو فرش كار هر شخصي نيست و فرد بايد تمام روش هاي بافت فرش را به صورت كامل آموزش ديده باشد تا بتواند با توجه به روش بافت و نوع گره هاي فرش آن را رفو كند.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۸:۰۹ توسط:ادمين موضوع:

قاليشويي آنلاين، هم هوشمندانه هم راحت!


قاليشويي آنلاين، هم هوشمندانه هم راحت!

قاليشويي خيابان بهار

قاليشويي آنلاين مي‌تواند گزينه بسيار مناسبي براي زمان‌هايي باشد كه امكان يافتن بهترين قاليشويي به صورت حضوري را نداريد. در چنين مواقعي قاليشويي آنلاين مي‌تواند بهترين انتخاب براي شما باشد.

برترين‌ها: همه ما مي‌دانيم كه بخش مهمي از نظافت و تميزي خانه به فرش‌هايمان باز مي‌گردد. هر چقدر كه خانه تميز و مرتبي داشته باشيد، كثيفي فرش‌ها در وهله اول منبع آلودگي خواهد بود و بعد از آن نيز مي‌تواند تمامي تميزي و زيبايي خانه شما را زير سؤال ببرد. به همين دليل نيز هميشه توصيه مي‌شود كه فرش‌هاي خانه خود را هر چند ماه يكبار شستشو دهيد.

 

از آنجايي كه شستشوي فرش در خانه كار بسيار سخت و زمان‌بري به حساب مي‌آيد، معمولاً افراد تصميم مي‌گيرند كه فرش‌هاي خود را به دست متخصصان و كارشناسان اين زمينه بسپارند تا خيالشان از اين بابت كاملاً راحت شود. امروزه قاليشويي‌هاي بسياري مشغول فعاليت هستند كه ضمن حفظ كيفيت كاري خود، مي‌توانند فرش شما را سالم، تميز و مرتب تحويلتان دهند. در اين مطلب با شما هستيم تا به طور مفصل به موضوع قاليشويي آنلاين بپردازيم و شما را در داشتن يك انتخاب خوب راهنمايي كنيم.

 

قالي‌شويي آنلاين، هم هوشمندانه هم راحت!

ويژگي‌هاي قاليشويي خوب
شايد بد نباشد اگر كه پيش از هر چيز به موضوع ويژگي‌هاي يك قاليشويي خوب بپردازيم و ببينيم كه اصلاً چگونه مي‌توانيم انتخاب خوبي داشته باشيم. يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي يك قاليشويي خوب، تفكيك شستشوي فرش‌هاي دستباف و ماشيني است. همان‌طور كه مي‌دانيد الياف به‌كاررفته در فرش‌هاي ماشيني و دستباف با هم تفاوت بسياري دارند و به همين دليل نيز، شستشوي مشابه و يكسان آن‌ها كار كاملاً اشتباهي خواهد بود؛ بنابراين يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي قاليشويي آنلاين خوب اين است كه براي هر كدام از اين دو نوع فرش، شيوه شستشوي متناسب با آن را داشته باشد.

يكي ديگر از ويژگي‌هايي كه بايد براي انتخاب قاليشويي آنلاين خوب در نظر بگيريد، زمان ارائه‌شده براي شستشو و تحويل فرش است. طبيعتاً تمامي قاليشويي‌ها مي‌توانند با يك برنامه‌ريزي درست و همين‌طور مسئوليت‌پذيري، فرش‌هاي مشتريان را دقيقاً در زمان هماني كه به آن‌ها وعده داده‌اند تحويل دهند. به همين دليل نيز خوش‌قولي و امانت‌داري يك قاليشويي آنلاين، از ديگر ويژگي‌هاي مهمي است كه بايد آن را مدنظر داشته باشيد.

مسئله ديگري كه بايد در انتخاب قاليشويي آنلاين خود در نظر بگيريد دسترسي آسان به آن است. طبيعتاً اگر قاليشويي شما نزديك محل زندگي‌تان باشد دسترسي بهتري به آن خواهيد داشت. چه بسا بسياري از قاليشويي‌ها براي مشترياني كه در محله آن‌ها هستند، سرويس رايگان نيز دارند. به همين دليل هم بايد در زمان انتخاب قاليشويي چنين مسئله‌اي را نيز در نظر بگيريد.

 

قالي‌شويي آنلاين، هم هوشمندانه هم راحت!

از ديگر ويژگي‌هاي مثبت يك قاليشويي آنلاين خوب ارائه خدمات و مشاوره آنلاين است. اين يعني ديگر با خريد و ارتباط آنلاين با قاليشويي، احساس نمي‌كنيد كه ممكن است به فرش شما آسيبي وارد شود، بلكه در ارتباط مستقيم با شركت قاليشويي هستيد و از اين بابت نيز خيالتان راحت خواهد بود.

 

يكي از ويژگي‌هاي مهمي كه يك قاليشويي بايد از آن برخوردار باشد، كاور كردن فرش است. طبيعتاً اگر فرش شما بدون هيچ محفظه نگهدارنده و كاوري جا به جا شود مي‌تواند آسيب بسياري ببينيد، به‌خصوص وقتي كه شسته شده و تميز است. به همين دليل نيز بهتر است كه قاليشويي شما بعد از شستشوي فرش، آن را كاور كند و بعد به دست شما برساند. با اين كار طبيعتاً رضايت شما به مراتب بيشتر هم خواهد شد.

در زمان انتخاب قاليشويي آنلاين بايد مطمئن باشيد كه قاليشويي موردنظر شما از تجهيزات پيشرفته‌اي برخوردار باشد. طبيعتاً وجود بهترين و پيشرفته‌ترين تجهيزات مي‌تواند احتمال بهبود كيفيت شستشوي فرش را نيز افزايش دهد.
قاليشويي‌ها اصولاً بايد زير نظر اتحاديه قاليشويي فعاليت كنند و تمامي قوانين و مقررات آن را نيز رعايت نمايند. اين اتحاديه، قيمت‌ها و تعرفه‌هايي را مشخص مي‌كند كه تمامي قاليشويي‌هاي زير نظر آن بايد از آن‌ها پيروي كنند. به همين دليل نيز هزينه‌ها و تعرفه‌هاي قاليشويي‌ها مشخص و ثابت است. بهتر است كه در زمان انتخاب قاليشويي آنلاين خود چنين مسئله‌اي را نيز در نظر داشته باشيد. با بررسي قيمت‌ها در چند قاليشويي، مي‌توانيد مقايسه درست و هوشمندانه‌اي داشته باشيد و در نهايت هم به انتخابي مناسب دست يابيد.

درباره قاليشويي آنلاين
امروزه با پيشرفت تكنولوژي و امكانات بسياري كه در فضاي آنلاين فراهم شده، شما مي‌توانيد زندگي به مراتب راحت‌تر و بدون دردسرتري را تجربه كنيد. به‌خصوص با وجود شيوع ويروس كرونا، بهتر است كه در خانه‌هايتان بمانيد و تنها با چند كليك ساده، كار‌هاي روزمره‌تان را به انجام برسانيد. اين موضوع شامل قاليشويي نيز مي‌شود.

 

قالي‌شويي آنلاين، هم هوشمندانه هم راحت!

براي اين كار هم تنها لازم است كه در خانه‌تان بمانيد و با انتخاب يك قاليشويي آنلاين مناسب، فرش‌هاي خود را به دست آن‌ها بسپاريد. استفاده از قاليشويي‌هاي آنلاين براي شما مزاياي بسياري را به دنبال خواهد داشت. شما مي‌توانيد با بررسي نظرات مشتريان و كاربران در رابطه با هر قاليشويي آنلاين، خيال خود را از بابت كيفيت كاري آن‌ها راحت كنيد. در كنار اين نيز، امكان بررسي و مقايسه بهتر و دقيق‌تري از قيمت‌ها نيز با قاليشويي آنلاين مهيا مي‌شود و در نتيجه انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌تري را نيز به دست خواهيد آورد. تنها كافي است كه دقت كنيد و به سراغ باكيفيت‌ترين و مورد اعتمادترين قاليشويي آنلاين برويد.

 

بهترين قاليشويي آنلاين را چگونه بيابيم؟
براي اينكه بتوانيد بهترين قاليشويي آنلاين را انتخاب كنيد، مي‌توانيد در مرحله اول از دوستان و آشنايان خود نظرخواهي كنيد. سپس از فضاي مجازي و تبليغات كمك بگيريد و با استفاده از اسامي پيدا شده ليستي از بهترين قاليشويي‌ها آماده كنيد. پس از آماده كردن اسن ليست مي‌توانيد هر يك را به صورت جداگانه بررسي نماييد و اطمينان يابيد كه قاليشويي مورد نظر تمام ويژگي‌هاي يك قاليشويي خوب را دارد و مي‌تواند انتخاب مناسبي براي شما باشد.

فيزيوتراپي فرمانيه

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۷:۰۸ توسط:ادمين موضوع:

چه كساني مشمول بيمه قالي‌بافي مي‌شوند؟

چه كساني مشمول بيمه قالي‌بافي مي‌شوند؟

قاليشويي لويزان


ايسنا/چهارمحال و بختياري مديركل تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: براساس ماده يك آيين‌نامه بيمه قالي‌بافي مشمولان اين بيمه افرادي هستند كه منحصرا به شغل قالي‌بافي و يا مواردي مانند طراحي نقشه، رنگرزي و... كه مرتبط با قالي‌بافي هستند، مشغول باشند و همچنين براي چگونگي اشتغال در اين زمينه‌هاي نيز استانداردهايي تعيين شده است.

 

غلامرضا محمدي در گفت‌وگو با ايسنا درخصوص نحوه بيمه‌ قالي‌بافي به واجدين شرايط، اظهار كرد: براساس ماده ۷۶ قانون تامين اجتماعي و به دليل اينكه اكثر بيمه‌شدگان قالي‌بافي خانم‌ها هستند، سن بازنشستگي براي خانم ها ۵۵ سال به‌همراه ۲۰ سال سابقه بيمه درنظر گرفته شده است، همچنين براي افرادي كه ۳۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن دارند امكان بازنشستگي براي آن‌ها وجود دارد، ۳۵ سال سابقه بيمه نيز بدون شرط سني در نظر گرفته مي‌شود و افراد قادر به بازنشستگي و دريافت حقوق هستند.

 

مديركل تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري افزود: براساس قانون تعيين تكليفي كه در اين سازمان وجود دارد، قاليبافان زن كه داراي ۱۰ سال سابقه بيمه هستند و سن آن‌ها به ۵۵ سال رسيده است، نيز مي‌توانند به نسبت سنوات خود از مستمري سازمان بهره‌مند شوند، همچنين افرادي كه به سن ۵۵ سالگي رسيده، اما سابقه آن‌ها كمتر از ۱۰ سال است نيز مي‌توانند كسري سنوات خود را خريداري كرده و قادر به استفاده از مستمري سازمان به نسبت سنوات ۱۰ ساله خود باشند، همچنين درخصوص مرداني كه بيمه قالي‌بافي هستند نيز تنها تفاوت در اين است كه شرط سني ۵۵ سال به ۶۰ افزايش پيدا خواهد كرد.

 

وي ادامه داد: براساس ماده يك آيين‌نامه بيمه قالي‌بافي مشمولان اين بيمه افرادي هستند كه منحصرا به شغل قالي‌بافي و يا مواردي مانند طراحي نقشه، رنگرزي و... كه مرتبط با قالي‌بافي هستند، مشغول باشند و همچنين براي چگونگي اشتغال در اين زمينه‌هاي نيز استانداردهايي تعيين شده است، براي مثال استانداردهاي مرتبط با بافت قالي توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت و شركت فرش مشخص مي‌شوند و در بازرسي‌هايي كه توسط تامين اجتماعي، وزارتخانه مذكور و شركت فرش به‌صورت مشترك انجام مي‌شود اين استانداردها مدنظر قرار مي‌گيرد.

 

محمدي عنوان كرد: بنابراين موارد تخصصي درمورد قالي توسط شركت فرش تعيين مي‌شود، براي مثال توسط اين شركت مشخص شده است كه قالي با ابعاد يك در يك و نيم در مدت ۱۰۰ روز، دو در سه در ۵۰۰ روز و سه در چهار در ۱۰۰۰ روز بافته شود و تقريبا بافنده بايد روزانه حدود ۴۰۰۰ هزار گره بافت داشته باشد، اما در بررسي‌هاي اشتغال كه انجام مي‌شود موارد خاص نيز درنظر گرفته مي‌شود، مثلا زمانيكه خانم باردار و يا بيمار باشد، بازرسان شرايط شخص را نيز درنظر دارند، اما در مجموع فرد بايد اشتغال داشته باشد و بافت قالي را به اتمام رسانده و مجدد قالي بعدي را راه‌اندازي كند.

 

مديركل تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري اضافه كرد: در اين سازمان كميسيون موضوع ماده ۹۱ وجود دارد كه در مورد بررسي از كارافتادگي بيمه‌شدگان فعاليت دارد، بنابراين اگر بيمه شده قالي‌بافي در اثر بيماري قادر نباشد به كار خود ادامه دهد با ارائه مدارك پزشكي موردنياز موضوع در كميسيون ماده ۹۱، توسط پزشكاني كه براي اين منظور دعوت مي‌شوند، بررسي شده و در صورت تاييد بيماري مستمري ازكارافتادگي براي اين فرد برقرار مي‌شود، اما درصورتي‌كه بيماري توسط اين كميسيون تاييد نشود فرد بايد مجدد اشتغال داشته باشد تا امكان ادامه بيمه براي او وجود داشته باشد.

 

وي تصريح كرد: بيمه قالي‌بافي مشمول كمك دولت دولت است، يعني دولت به‌صورت ماهيانه مبلغي را بابت بيمه افراد قاليباف به‌منظور كمك جهت پرداخت به سازمان تامين اجتماعي تعهد مي نمايد و در حقيقت حق بيمه اين افراد ۲۷ درصد مزد حقوق آن‌ها بوده و تنها هفت درصد آن را خود فرد پرداخت مي‌كند.

 

محمدي با اشاره به اينكه مواردي در گذشته وجود داشته است كه بيمه قاليبافي فردي قطع شده باشد، يادآور شد: براي مثال زماني‌كه شخص پس از مدتي اشتغال به قاليبافي را رها كند و به شغل ديگري مشغول شود، بيمه قاليبافي فرد قطع مي‌شود، بنابراين در صورتيكه فرد اشتغال به قالي‌بافي نداشته باشد، استاندارد بافت را رعايت نكند، احتمال قطع شدن بيمه وجود دارد.

مديركل تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري بيان كرد: نرخ بيمه قاليبافان ۲۷ درصد است، يعني ۲۷ درصد حقوق و دستمزدي كه قانون براي آن‌ها تعيين كرده است كه حداقل دستمزد مصوب شوراي عالي كار است، براي اين افراد ۲۷ درصد حقوق آن‌ها به عنوان حق بيمه درنظرگرفته مي‌شود و هفت درصد اين مبلغ برعهده فرد بيمه‌شده و ۲۰ درصد نيز برعهده دولت است.

 

وي درخصوص بيمه زنان خانه‌دار، افزود: بيمه زنان خانه‌دار داراي چندين نرخ است كه هر فردي مي‌تواند يكي از آن‌ها را انتخاب كند، اولين مورد نرخ ۱۲ درصد و درحقيقت ۱۴ درصد است، اما دو درصد آن برعهده دولت و مابقي برعهده فرد بيمه‌شده قرار دارد، نرخ ۱۲ درصد بيمه شامل بازنشستگي و فوت بعد از بازنشستگي مي‌شود، يعني اگر فرد به سن بازنشستگي برسد و پس از بازنشستگي فوت كند بازماندگان اين فرد مي‌توانند از مستمري او استفاده كنند، اما در صورتيكه پيش از رسيدن به سن بازنشستگي فرد فوت كند، بازماندگان او نمي‌توانند از مسمتري او استفاده كنند، همچنين بيمه نرخ ۱۲ درصد تعهد از كار افتادگي ندارد.

 

محمدي ادامه داد: دومين مورد بيمه زنان خانه‌دار ۱۴ است كه اين بيمه نيز در واقع نيز ۱۶ درصد است، اما دو درصد آن برعهده دولت قرار دارد، تعهدات اين نرخ شامل بازنشستگي و فوت قبل و پس از بازنشستگي است يعني اگر فرد پيش از بازنشستگي فوت كند بازماندگان اين فرد مي‌توانند از مستمري او استفاده كنند، همچنين بيمه با نرخ ۱۸ درصد وجود دارد كه اين نرخ نيز درحقيقت ۲۰ درصد بوده و دو درصد برعهده دولت قرار دارد و اين نرخ مربوط به بيمه كامل زنان خانه‌دار است و بازنشستگي، از كار افتادگي و فوت قبل و پس از بازنشستگي را پوشش مي‌دهد، علاوه‌ بر اين شخص مي‌تواند با پرداخت سرانه درمان كه هرساله مبلغ آن تعيين و ابلاغ مي‌شود و امسال براي هر نفر ماهانه حدود ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان است از خدمات درماني بهره‌مند شود، همچنين افراد داراي بيمه خانه‌دار مي‌تواند دستمزد خود را بين حداقل دستمزد شوراي عالي كار و حداكثر دستمزد انتخاب كنند.

 

مديركل تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري عنوان كرد: به دليل اينكه اكثر قالي‌بافان در منزل مشغول به كار هستند و ورود به منزل اين اشخاص براي بررسي اشتغال كه توسط بازرسان انجام مي‌شود، نيازمند مجوز است براي جلوگيري از بروز هرگونه مشكل ابتداي كار و هنگام عقد قرارداد بيمه از افراد فرم اجازه بازرسي دريافت مي‌شود.

 

وي اضافه كرد: تعيين موارد تخصصي در خصوص بيمه قالي‌بافان توسط شركت فرش صورت مي‌گيرد براي مثال تعيين بافت روزانه ۴۰۰۰ گره توسط قالي‌بافان توسط اين شركت انجام شده است، اما در بازرسي‌هاي انجام شده سعي مي‌شود شرايط بافندگان در نظر گرفته شود زيرا مشاغل خانگي داراي مشكلات متعددي هستند و فرد ممكن است به دليل بيماري، فوت بستگان و... قادر به انجام كار در زمان معين نباشد و بررسي‌ بازرسان همه جانبه است، اما استاندارد لازم نيز بايد رعايت شود زيرا در مواردي نيز مشاهده مي‌شود فرد شغل قالي‌بافي ندارد، اما قصد دارد از اين بيمه استفاده كند.

سمپاشي بيمارستان

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۷:۱۱ توسط:ادمين موضوع:

نكات مهم در خصوص شستشوي فرش ابريشمي

نكات مهم در خصوص شستشوي فرش ابريشمي

 

قاليشويي در تهرانپارس

 

ما در اين مقاله هدف خود را بر اين قرار داده‌ايم تا در خصوص شستشوي فرش ابريشمي اطلاعات مفيد و مؤثري به مخاطبان عزيز ارائه دهيم تا افرادي كه از نحوه صحيح شستشوي فرش‌هاي ابريشمي آگاهي ندارند و نميخواهند شستشوي فرش هاي گران قيمت خود را به كارگاه هاي قاليشويي بسپرند

اقتصاد ۲۴- ما در اين مقاله هدف خود را بر اين قرار داده‌ايم تا در خصوص شستشوي فرش ابريشمي اطلاعات مفيد و مؤثري به مخاطبان عزيز ارائه دهيم تا افرادي كه از نحوه صحيح شستشوي فرش‌هاي ابريشمي آگاهي ندارند و نميخواهند شستشوي فرش هاي گران قيمت خود را به كارگاه هاي قاليشويي بسپرند، با مطالعه اين مطالب اصول درست و مناسب شستشوي فرش‌هاي ابريشمي را به بهترين شكل ممكن آموزش ببينند. براي اينكه با بهترين و مؤثرترين روش‌هاي تميزكردن و نگهداري از اين فرش‌هاي باارزش و گران‌قيمت آشنا شويد پيشنهاد مي‌كنيم كه تا انتها همراه ما بمانيد.


آشنايي با ابريشم

ابريشم فيبر طبيعي است و زماني كه لارو كرم ابريشمِ پيله به‌وجود مي‌آيد، ساخته شده و در برخي از محصولات مانند فرش بكار برده مي‌شود. ابريشم غالباً از فيبروئين تشكيل شده كه از قدرتمندترين الياف طبيعي جهان است. زماني كه اين ابريشم خيس شود، در حدود 20 درصد از استحكام خود را از دست خواهد داد. اين عنصر طبيعي براي ايجاد فرش‌ها و قاليچه‌هاي درخشان مورداستفاده قرار مي‌گيرد و ظرافت و زيبايي خيره‌كننده‌اي به فرش مي‌دهد.

شستشوي فرش ابريشم

شستشوي فرش ابريشم

اهميت توجه به نحوه شستشوي فرش ابريشمي

نحوه صحيح شستشوي فرش با جنس ابريشمي باتوجه‌به الياف حساس و ظريف خود، اصول و قواعدي خاصي دارد. نظافت اين فرش با آب داغ و بخار ممكن است، صدمات مختلفي به الياف ابريشم وارد كند. پس براي شستشوي فرش ابريشمي، از اين نكات مي‌توانيد نهايت استفاده را داشته باشيد.

مواد زائد و تمام گردوغبارهاي موجود در فرش را از بين ببريد.
جاروكشي مداوم
جاروكشي فرش ابريشمي را به‌صورت مرتب انجام دهيد. براي اين كار از سر مكنده جاروبرقي كه هيچ‌گونه برس با موهاي زبر ندارد استفاده كنيد. برس‌هاي با برس زبر و خشن، امكان دارد الياف فرش را بيرون بكشند و در نهايت به فرش آسيب بزنند. اين كار را بسيار آرام و بااحتياط انجام دهيد.

تكاندن فرش
گاهي اوقات فرش ابريشمي را بتكانيد تا گردوغبار و زباله‌ها از داخل فرش پاك‌سازي شوند اين كار علاوه بر ازبين‌رفتن گردوغبار، به تهويه هواي فرش نيز كمك زيادي خواهد كرد. به دليل وزن سبك فرش‌هاي ابريشمي انجام اين كار به‌راحتي خواهد بود.

لكه‌هاي موجود بر روي فرش را پاك كنيد.
لكه‌زدايي
براي ازبين‌بردن لكه‌ها نهايت تلاش خود را انجام دهيد، چراكه؛ در صورت باقي‌مانده لكه ممكن است هنگام شستشوي فرش ابريشمي به الياف فرش بچسبند.

ازبين‌بردن ضايعات
اگر مواد زائد روي فرش مايع است، توسط يك پارچه سفيد و تميز مايعات را جذب كنيد، و اگر زباله‌ها از نوع جامد هستند، به‌آرامي و توسط يك قاشق آن‌ها را از روي فرش برداريد. در اين هنگام، مراقب باشيد كه به الياف فرش هيچ‌گونه آسيبي وارد نكنيد تا الياف خراشيده نشوند. هرگونه حركت اضافي و يا نادرستي ممكن است به الياف ابريشم آسيب زيادي برساند. دقت داشته باشيد همه اين نكات براي انجام كار مبل شويي هم كار آمد است.

نكات مهم در خصوص شستشوي فرش ابريشمي نحوه شستشوي فرش ابريشمي

نحوه شستشوي فرش ابريشمي

استفاده از سركه سفيد
سركه سفيد براي ازبين‌بردن لكه از روي فرش ابريشمي، انتخاب مناسبي است. مقداري از آن را با ميزان مساوي آب مخلوط كرده و روي يك پارچه نرم و تميز بريزيد و لكه را توسط آن پاك كنيد. از يك پارچه خشك ديگر براي جذب سركه استفاده كنيد. مدتي بگذاريد تا در هواي آزاد خشك شود. در اين قسمت از هيچ‌گونه مواد شيميايي براي ازبين‌بردن لك‌ها استفاده نكنيد، زيرا ممكن است، ضررهاي جبران‌ناپذيري به الياف فرش وارد شود.

ازبين‌بردن بوي بد فرش ابريشم


پاشيدن جوش شيرين
به‌منظور ازبين‌بردن بوي نامناسب فرش ابريشم، مي‌توان از جوش شيرين استفاده كرد. روي فرش، جوش شيرين بپاشيد و اجازه دهيد حدود يك ساعت بر روي فرش بماند. بعد از يك ساعت با استفاده از جاروبرقي پودر جوش شيرين را از روي فرش پاك كنيد.

مخلوط آب و سركه
محلول آب و سركه نيز براي از بين بوي بد فرش مناسب است. بعد از آن، فرش را توسط يك پارچه تميز و خشك رطوبت‌زدايي كنيد.

نكات مهم در خصوص شستشوي فرش ابريشمي فرش‌هاي ابريشم درخشان

فرش‌هاي ابريشم درخشان

نكات مهمي كه بايد در زمان شستشو دقت كرد

در نهايت بهتر است براي شستشوي فرش ابريشمي از مواد شوينده سبك استفاده كرده و از به‌كاربردن هرگونه مواد شيميايي سنگين مانند انواع سفيدكننده‌ها، خودداري كنيد.
در زمان نظافت فرش ابريشم، اجازه ندهيد هيچ‌گونه آبي روي فرش بماند و به‌محض مشاهده هر نوع رطوبتي بلافاصله اقدام به رطوبت‌زدايي فرش كنيد.


خشك‌شويي فرش ابريشمي براي فرش‌هاي بسيار گران‌قيمت ابريشمي انتخاب مناسبي است. البته انجام اين كار نيز بايد توسط يك مجموعه و يا شخص متخصص در اين زمينه صورت گيرد.
درهرصورت به‌خاطر ارزش زياد، شستشوي فرش ابريشمي بايد توسط افراد حرفه‌اي در اين زمينه انجام شود. اهميت اين موضوع زماني بيشتر هم مي‌شود كه يك لكه قديمي و بوي نامناسب از چند وقت قل روي فرش نشسته و ممكن است كه با شستشوي غيرحرفه‌اي و ناآگاهانه موجب آسيب به فرش شود.


شستشوي فرش با جنس ابريشمي به‌صورت حرفه‌اي
سپردن شستشوي به يك متخصص فرش
روش آخر كه به نظر مي‌رسد، بهترين و مناسب‌ترين نوع شستشوي فرش باشد، كمك‌گرفتن از يك قاليشويي معتبر است. آنها با آگاهي از اين موضوع و بدون هيچ نگراني فرش ابريشمي را در بهترين شرايط موجود مورد شستشو قرار مي‌دهند، بدون اينكه آسيبي به فرش برسانند. در اين باره مجموعه ما، از جمله معروف‌ترين مراكز شستشوي فرش با جنس ابريشمي است كه با ارائه مجوزهاي مرتبط در اين زمينه، فرش ارزشمند و گران‌بهاي افراد را با نهايت دقت و حساسيت، مورد شستشو قرار مي‌دهد.

يك قاليشويي حرفه‌اي باسابقه چندساله در اين زمينه، مي‌تواند بهترين كمك‌كننده و مشاور در خصوص فرش‌هاي ابريشمي باشد و به اصول شستشوي فرش ابريشمي واقف باشد. شستشوي حرفه‌اي و تخصصي فرش ابريشمي را هرچند سال يك‌بار انجام دهيد تا ظاهر درخشان و براق فرش حفظ شود.



كلام آخر

با انتخاب اين مجموعه به‌عنوان مركز موكت شويي و شستشوي فرش دستباف و ابريشمي، محصول گران‌بهاي خود را به افراد امين و كاربلد مي‌سپاريد كه نهايت وسواس را در انجام اين نوع شستشو به كار بسته‌اند. اين افراد به اصول شستشوي فرش ابريشمي واقف هستند و مي‌دانند كه هر نوع مواد شيميايي و حتي آب داغ به بافت فرش آسيب مي‌رساند. البته شستشوي عمقي بدون هيچ‌گونه صدمه به فرش ابريشمي نيز از مهارت‌هاي انجام شده در اين مجموعه است.

فرش‌هاي ابريشمي اگر به‌درستي و با اصول خاص خود مورد نظافت قرار نگيرند ممكن است با يك حركت اشتباه، ارزش و قيمت فرش تا حدود بسيار زيادي پايين آيد و مجموعه ما بر تمام اين موضوعات اطلاعات ويژه و متخصصانه‌اي دارد.

 

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۰:۵۹ توسط:ادمين موضوع:

سالانه ۱۰۰۰ مترمربع فرش و گليم در آبدانان توليد مي‌شود

سالانه ۱۰۰۰ مترمربع فرش و گليم در آبدانان توليد مي‌شود



رئيس اداره صمت آبدانان گفت: سالانه ۱۰۰۰ مترمربع فرش و گليم از انواع ابريشم و نخ در طرح‌هاي مختلف در اين شهرستان توليد مي‌شود.


سالانه ۱۰۰۰ مترمربع فرش و گليم در آبدانان توليد مي‌شود
تيمور هاشمي رئيس صمت آبدانان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در ايلام اظهار كرد: ۵ كارگاه قالي بافي فعال در سطح شهرستان مشغول به فعاليت است و در كل شهرستان سالانه ۱۰۰۰ مترمربع فرش و گليم از انواع ابريشم و نخ در طرح‌هاي مختلف در شهرستان توليد و روانه بازار فروش مي‌شود.



وي ادامه داد: از سال ۱۳۸۴ كه امورات فرش دست باف به اداره صمت واگذار شد تاكنون بيش از ۶۷۱ نفر از طريق مراكز فني و حرفه‌اي و اجراي دوره‌هاي آموزش اين اداره و اتحاديه فرش دست باف روستايي مهارت‌هاي قالي بافي را فراگرفتند كه از اين تعداد ۴۴۰ نفر قالي باف از طريق سازمان تامين احتماعي از يارانه بيمه قالي بافي بهرمند شده‌اند.



رئيس اداره صمت آبدانان خاطر نشان كرد: از سال ۹۹ تا كنون تعداد ۳۰ بافنده خانگي رقمي معادل ۳۰۰ ميليون تومان تسهيلات كرونايي دريافت كرده‌اند و در سال جاري هم براي ۷۱‌ نفر از قالي بافان به صورت رايگان كلاس آموزشي در زمينه قالي بافي برپا شد كه تاثير به سزايي در كيفيت و توليد فرش دست باف داشته است.



وي افزود: در سال ۱۴۰۰ به ۳۶ نفر از افراد بافنده كه در سامانه مشاغل خانگي ثبت نام كرده‌اند مبلغي معادل ۷ ميليارد ريال در قالب بافنده خانگي، قالي بافي مستقل و پشتيبان پرداخت شده است.



هاشمي گفت: از مشكلات قالي بافان تهيه مواد اوليه است كه به دليل افزايش قيمت قالي بافان در تهيه آن با مشكل روبرو شده‌اند.




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۷:۴۱ توسط:ادمين موضوع:

قيمت قاليشويي در سال 1400 به چه عواملي بستگي دارد؟

قيمت قاليشويي در سال 1400 به چه عواملي بستگي دارد؟

قاليشويي مجيديه

نيني بان

براي انتخاب قاليشويي علاوه بر كيفيت به چه عواملي دقت مي‌كنيد؟ قيمت خدمات قاليشويي نقش مهم در تصميم‌گيري دارد. در ادامه با اين عوامل مهم آشنا خواهيد شد.


براي نگهداري از فرش بايد آن را تميز نگاه داريد. اگر در خانواده‌اي شلوغ زندگي مي‌كنيد؛ حتما نياز است كه حداقل يك بار در سال فرش‌هاي منزل را بشوئيد. به علاوه اگر با كفش روي قالي راه مي‌رويد؛ تعداد دفعات شستشوي قالي در سال بسيار افزايش مي‌يابد. به همين دليل لازم است؛ درباره هزينه قاليشويي در سال 1400 خوب بدانيد تا بتوانيد براي ثبت سفارش خود برنامه‌ريزي كنيد. در اين صفحه ني‌ني‌بان با انواع عواملي كه بر قيمت خدمات قاليشويي اثر گذار است؛ صحبت خواهيم كرد. لطفا با ما همراه باشيد.


قيمت قاليشويي در سال 1400 چقدر تمام مي‌شود؟

در طول سال بسياري از آلودگي‌ها وارد بافت فرش مي‌شوند كه شركت قاليشويي بايد با روش‌هاي تخصصي، آنها را از فرش شما پاك كند. هر كدام از اين روش‌ها، قيمت مشخصي دارند كه در كل، فاكتور نهايي خدمات قاليشويي را تشكيل مي‌دهند.


مطلب پيشنهادي: قاليشويي آنلاين در كرج، بهترين قاليشويي كدام است؟


حدود قيمت قاليشويي در سال 1400: از 2 ميليون تا 10 ميليون تومان


قيمت فاليشويي در سال 1400 به چه عواملي بستگي دارد؟


عوامل موثر در قيمت خدمات قاليشويي چيست؟

مساحت فرش

مواد شوينده مصرفي

جنس فرش

خشك شويي، بخار شويي يا شستشو با آب

دستباف با ماشيني بودن فرش

لكه‌گيري و رفع بو

تعمير و رفوي فرش

قيمت خدمات قاليشويي بر اساس مساحت در سال 1400


قيمت خدمات قاليشويي بر اساس مساحت

هر كدام از خدمات شستشوي فرش را كه بخواهيد؛ مساحت فرش تاثير بسزايي در قبمت آن دارد. البته قاليچه‌هاي زير 2 متر، معمولا حداقلي از قيمت را شامل مي‌شوند.


مطلب پيشنهادي: انواع فرش كلاسيك، طرح كدام شهر به منازل مدرن مي‌خوره؟


قيمت فاليشويي در سال 1400 به چه عواملي بستگي دارد؟


مطلب پيشنهادي: ليست جهيزيه كامل عروس 1400 با متن جزئيات و قيمت را ببينيد


تاثير جنس فرش در قيمت خدمات قاليشويي

در مورد جنس قالي، معمولا كارشناس قاليشويي، نظر مي‌دهد. اين كارشناس جنس فرش شما را بررسي مي‌كند؛ سپس بر اساس تراكم بافت آن، قيمت مشخصي را به ازاي مترمربع، مساحت، قيمت‌گذاري مي‌كند.


مطلب پيشنهادي: فرش ماشيني اسپرت، نكاتي براي خريد


قيمت فاليشويي در سال 1400 به چه عواملي بستگي دارد؟

انواع جنس فرش و قيمت قاليشويي

اگر حدود قيمت قاليشويي را مي‌خواهيد بدانيد؛ بهتر است در نظر داشته باشيد؛ جنس فرش تاثير مستقيمي بر قيمت خدمات قاليشويي دارد. در ادامه به ترتيب حدود قيمت خدمات شستن فرش را بر اساس هر جنس، فهرست كرده‌ايم:


ويسكوز: متري 100 هزارتومان

پلي‍پروپيلن: ماري 150 هزار تومان

پنبه: متري 200 هزار تومان

پشم: متري 300 هزار تومان

ابريشم: متري 500 هزار تومان

موكت: متري 170 هزار تومان

مطلب پيشنهادي: فرش دستباف ايران، مناسب براي خانواده ايراني


قيمت فاليشويي در سال 1400 به چه عواملي بستگي دارد؟


نقش لوازم و تجهيزات مصرفي در قيمت قاليشويي

برخي قاليشويي‌ها، با يك برس، شامپوفرش يا يك تي و كمي كف و صابون، فرش را مي‌شويند؛ در مقابل برخي قاليشويي‌ها با دستگاه‌هاي بسيار پيشرفته، فرش‌هاي ماشيني و دستباف را مي‌شويند. به علاوه محلول‌هاي شوينده نيز مي‌توانند فپقيمت خدمات قاليشويي را بسيار تغيير دهند. براي از بين بردن برخي لكه‌ها بايد از مواد ارگانيك يا حلال‌هاي خاص استفاده كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۵:۲۷ توسط:ادمين موضوع: