همه چيز دان همه چيز دان .

همه چيز دان

حمايت از كانون‌هاي فرهنگي مناطق محروم به اشتغال و اميدآفريني منتهي مي‌شود

 

   به گزارش گروه اجتماعي دفاع‌پرس، «انسيه خزعلي» معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در روستاي آسفيچ از كانون فرهنگي و هنري اين روستا بازديد و با بانوان روستا به گفت‌وگو نشست. در اين روستا نظري يكي از بانوان فعال توانسته بود علاوه بر فعاليت‌هاي فرهنگي زمينه‌هاي اشتغال تعدادي از بانوان را در طبقه دوم مسجد فراهم كند و خواستار حمايت براي گسترش كارآفريني جهت جوانان شد.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي فشم

خزعلي با تاكيد بر اينكه نقطه اميد دولت سيزدهم در بين مردم مناطق محروم است، گفت: آقاي رئيسي از زمان عهده‌دار شدن مسئوليت بر توجه ويژه به مناطق محروم تاكيد مكرر داشتند يكي از ضرورت‌هاي حمايت درمناطق محروم كسب و كار‌هاي بومي سازي شده است معرفي و آموزش مشاغل مناسب هر منطقه مي‌تواند با درنظرگرفتن محدوديت‌هايي مانند كمبود آب كشاورزي و ويژگي‌هاي خاص صنايع محلي بهترين فرصت شغلي را مهيا كند.

معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده با تاكيد براينكه ظرفيت اشتغال بانوان در مناطق محروم جزو مواردي است كه بايد ويژه پيگيري شود عنوان كرد: متاسفانه نه تنها ايران بلكه اقتصاد جهان دچار تغييرات و نابساماني است در اين ميان بانوان هستندد كه ميتوانند علاوه بر مديريت اقتصاد خانواده در اقتصاد كشور هم نقش موثري ايفاكنند.

وي با اشاره به قابليت‌هاي ويژه بانوان در زمينه اشتغال عنوان كرد: بسياري از زنان ساكن روستا‌ها مهارت‌هاي خاصي مانند خياطي، قالي باقي، صنايع تبديلي و گياهان دارويي بالقوه در وجودشان دارند كه با حمايت ميتوان زمينه فعليت و اشتغال را در زمينه‌هاي بومي فراهم كرد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۵۳:۲۶ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :