همه چيز دان همه چيز دان .

همه چيز دان

خريداران فرش دستباف ۵۰ ميليون تومان وام مي‌گيرند/ آغاز فروش اقساطي فرش دستباف از ابتداي ۱۴۰۰

رئيس مركز ملي فرش خبر داد؛

خريداران فرش دستباف ۵۰ ميليون تومان وام مي‌گيرند/ آغاز فروش اقساطي فرش دستباف از ابتداي ۱۴۰۰

 

رافع گفت: بر اساس تفاهم منعقد شده با صندوق كارآفريني اميد، به خريداران فرش دستباف، ۵۰ ميليون تومان وام با نرخ ۴ درصد پرداخت مي‌شود.

فرحناز رافع، رئيس مركز ملي فرش ايران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و كشاورزي گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:هنر-صنعت فرش دستباف، عامل بسيار تاثير گذاري در حوزه اقتصاد كشور است كه مي‌تواند سبب رشد اقتصادي كشور شود يعني مي‌تواند نقش موثري در توسعه اقتصاد غير نفتي داشته و به نوعي جايگزين صادرات نفت باشد.

 

رافع ادامه داد: به دليل اين اهميت بسيار ويژه فرش دستباف، براي توسعه تجارت آن فعاليت‌هاي مختلفي انجام داديم كه يكي از اين فعاليت‌ها، كمك به خريد اقساطي فرش دستباف توسط خانواده‌هاي ايراني و ترويج فرهنگ استفاده از اين فرش در داخل كشور است.

 

او تصريح كرد: متاسفانه فروش فرش دستباف در داخل كشور با مشكل مواجه شده به گونه‌اي كه طي چند سال اخير، خانواده‌هاي ايراني به دليل اينكه اين نوع از فرش قيمت بالايي دارد برخلاف تمايل به خريد، نمي‌توانستند آن را خريداري كنند.

 

رئيس مركز ملي فرش تاكيد كرد: هدف از پرداخت وام براي خريد فرش دستباف اين است كه به مردم ايران بگوييم، فرش دستباف مي‌تواند براي شما به منزله يك كالاي ارزشي مثل زمين، منزل يا خودرو باشد و ارزش افزوده بالاتري دارد. يعني با خريد هر فرش دستباف از يك خانواده ايراني به طور مستقيم و چندين خانواده ديگر به طور غيرمستقيم حمايت و ده‌ها شغل جديد ايجاد مي‌شود، چون يك زنجيره بسيار بزرگ است.

 

بيشتر بخوانيد

قيمت لمينت دندان 1400

او افزود: به همين منظور تفاهم نامه اي امضا كرديم تا بتوانيم از مراكز رشد، شركت‌هاي خصوصي و شتاب دهنده‌هاي خود در اين زمينه حمايت كنيم. اين حمايت در جهت زنجيره ارزش فرش است كه شروع آن با خريد فرش انجام مي‌شود.

 

اين مقام مسئول اظهار كرد: علت اينكه يك شركت خصوصي را انتخاب كرديم اين بود كه مبتني بر فناوري و اطلاعات فعاليت مي‌كند و مي‌توانيم به اين شكل، فرش دستباف را به صورت فروشگاه‌هاي موجود در بستر آنلاين علاوه بر بستر حضوري به فروش برسانيم. به نخوي كه در هر روستا يك فروشگاه داشته باشيم.

 

او ادامه داد: تامين مالي اين طرح بر اساس طرح تامين مالي تار و پود در صندوق كارآفريني اميد انجام و با شعار «هر خانواده با خريد يك قالي ياري مي‌دهد ما را به كارآفريني از براي يك ميليون نفر ايراني»، اجرا مي شود.

 

رافع گفت: آغاز به كار فروش فرش دستباف به اين شيوه، از ابتداي سال ۱۴۰۰ خواهد بود كه البته بستر‌هاي آن از همين اكنون مهيا شده است.

 

او ضمن ابراز اميدواري از تاثيرگذاري اين طرح در آشتي مردم با خريد فرش دستباف و حمايت از جوانان فعال در اين عرصه، بيان كرد: بر اساس اين تفاهمنامه، قرار بر اين شد كه هر دو طرف آن، خيلي به جزئيات كار طرف مقابل دخالت نداشته باشند؛ بنابراين در ميزان اعتبار كلي اين طرح نمي‌توانيم دخالتي داشته باشيم، اما به صورت كلي قرار بر اين است كه صندوق كارآفريني اميد، حداكثر ميزان تسهيلاتي كه براي هر فرد در نظر مي‌گيرد معادل ۵۰ ميليون تومان با نرخ  ۴ درصد باشد.

مقالات ديگر: قاليشويي تهرانپارس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۲:۳۷ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :