همه چيز دان همه چيز دان .

همه چيز دان

بهترين مناطق شرق تهران براي خريد خانه

 

انتخاب محل زندگي در تهران با توجه ‌به اينكه 22 منطقه در اين كلان‌شهر وجود دارد كار چندان راحتي نيست. در اين مطلب قصد داريم دو منطقه مناسب شرق تهران براي خريد خانه را به شما معرفي كنيم. پرديس و تهرانپارس دو منطقه مناسب شرق تهران است كه در ادامه به جزئيات آن‌ها مي‌پردازيم.

شهر پرديس كجاست؟
در سال 1391 به‌منظور كنترل جمعيت و قيمت ملك در تهران، شهر پرديس ايجاد شد. شهر جديد پرديس از 6 فاز مسكوني و 3 فاز اداري تشكيل شده كه در 17 كيلومتري تهران قرار دارد. قيمت آپارتمان در پرديس باتوجه‌ به فازهاي آن و امكاناتي كه در آن‌ها وجود دارد متفاوت است. به‌گونه‌اي كه قيمت خانه در چهار فاز اول، گران‌تر از فازهاي ديگر است. آنچه كه باعث شد افراد بسياري تمايل داشته باشند تا در اين شهر جديد خانه بخرند، علاوه بر آب و هواي مناسب و دسترسي راحت، آينده روشني است كه براي اين شهر جديد پيش‌بيني شده است.
موقعيت جغرافيايي شهر پرديس
شهر جديد پرديس از سه بخش اصلي پرديس، بومهن و جاجرود تشكيل شده كه 280 كيلومترمربع مساحت دارد و از سمت شمال با شميرانات از جنوب پاكدشت از غرب با تهران و از شرق با دماوند همجوار است. از نظر آب‌وهوايي، پرديس داراي آب‌وهواي معتدل كوهستاني و چهار فصل است. چنانچه هنگام خريد خانه موقعيت جغرافيايي برايتان در اولويت قرار دارد، پرديس بهترين انتخاب است.

امكانات شهر پرديس
شهر پرديس باتوجه‌ به نوپا بودن از امكانات رفاهي مناسبي برخوردار است؛ به‌عبارت ‌ديگر مي‌توان گفت يكي از دلايل محبوبيت اين شهر در ميان مردم آرامش حاكم بر شهر است. از جمله امكانات شهر پرديس مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

مناطق گردشگري زيبا مانند رودخانه جاجرود و پل شاه‌عباسي
آبشار كمرد
قلعه تاريخي گل خندان
سد لتيان
رستوران‌هاي منحصربه‌فرد
مراكز درماني؛ چون بيمارستان شفا و درمانگاه‌هاي شبانه‌روزي
مراكز آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه پيام‌نور واحد پرديس و پارك فناوري
دسترسي به شهر جديد پرديس
متروي شهر پرديس در دست بهره‌برداري است اما در حال حاضر مي‌توانيد از مترو فرهنگسرا، تاكسي و اتوبوس‌هاي نوبنياد و تهرانپارس براي رفت‌وآمد به اين شهر استفاده كنيد.

بهترين فازهاي پرديس براي خريد خانه
شهر جديد پرديس از فازهاي متعددي ساخته شده و هركدام از اين فازها خصوصيات مخصوص به خود را دارند كه در ادامه به آن مي‌پردازيم.

فاز ۱ شهر پرديس
قديمي‌ترين فاز پرديس كه در مركز اين شهر قرار دارد فاز 1 است. در اين فاز خانه‌ها به دو صورت آپارتماني‌ و ويلايي قابل ‌مشاهده هستند. باتوجه ‌به قدمت فاز 1 بيشترين امكانات رفاهي در اين ناحيه محدود شده و قيمت خريد خانه در آن بالا است.

فاز ۲ شهر پرديس
از مهم‌ترين ويژگي‌هاي فاز 2 شهر پرديس كه منجر به افزايش تقاضا براي خريد خانه در آن شده، دسترسي مناسب به مراكز خريد است. اين فاز نيز مانند فاز 1 خانه‌ها به دو صورت ويلايي و آپارتماني ساخته شده‌اند؛ بنابراين انتظار مي‌رود در اين فاز نيز قيمت خانه بالا باشد.

فاز ۳ شهر پرديس
در سمت شرقي پرديس فاز 3 قرار دارد كه از بهترين ويژگي‌هاي آن مي‌توان به دسترسي راحت به حمل‌ونقل عمومي و وجود واحدهاي مسكن مهر اشاره كرد. در نتيجه اگر شما هم به دنبال خريد آپارتمان مسكن مهر در فازهاي ابتدايي پرديس هستيد، فاز 3 بهترين انتخاب است.

فاز ۴ شهر پرديس
بيشتر آپارتمان‌هايي كه در فاز ۴ پرديس قرار دارند، از متراژهاي بالايي برخوردارند؛ اگر قصد خريد خانه با زيربناي زياد را داريد، فاز 4 انتخاب مناسبي است.

فاز ۵ شهر پرديس
فاز 5 در حال حاضر تكميل نشده، اما بعد از بهره برداري از اين واحد مي‌توانيد خانه‌هايي با قيمت مناسب پيدا كنيد.

بررسي قيمت آپارتمان در پرديس
بسياري از افراد براي رهايي از آلودگي هوا و سكونت در يك منطقه آرام، شهر پرديس را انتخاب مي‌كنند. مي‌توان گفت از دلايل مهم ديگري كه باعث اين انتخاب مي‌شود، قيمت مناسب خريد خانه است. در حال حاضر قيمت هر متر زمين در پرديس بين 15 تا 30 ميليون متغير است. براي مثال شما براي خريد يك واحد آپارتمان 140 متري 3 خواب به 2 ميليارد و 700 ميليون تومان نقدينگي نياز داريد.

معرفي محله تهرانپارس
تهرانپارس يكي از محله‌هاي بزرگ و قديمي شهر تهران است كه درگذشته دو آبادي كوچك به نام مهدي‌آباد و مجيدآباد آن را تشكيل مي‌دادند. تهرانپارس كنوني به دليل وسعت آن به دو بخش تهرانپارس غربي و تهرانپارس شرقي تبديل شده است كه هر يك امكانات مخصوص به خود را دارند كه در ادامه به شرح جزئيات آن و قيمت آپارتمان در تهرانپارس مي‌پردازيم.

موقعيت جغرافيايي تهرانپارس
محله تهرانپارس از سمت شمال به بزرگراه زين‌الدين، از جنوب به خيابان دماوند، از شرق به خيابان شريعتي، خيابان سلطاني، خيابان شفيعي مكرم و خيابان طالقاني و از سمت غرب به بزرگراه باقري منتهي مي‌شود و در مجاورت با محله‌هاي نارمك، هفت حوض، شميران نو، اوقاف، لويزان، خاك سفيد و مجيدآباد است. در نظر داشته باشيد كه خيابان شهدا، مرز بين تهرانپارس شرقي و تهرانپارس غربي است.

تاريخچه محله تهرانپارس
تهران پاريس نام قديم محله تهرانپارس است. درگذشته بيشتر زمين‌هايي كه در اين محله قرار داشته اراضي كشاورزي بود. بيشتر اين اراضي متعلق به شخص ابوالقاسم خان بختياري بود كه از بزرگ‌ترين و قدرتمندترين خان‌هاي ايل بختياري بود. وي پس از تبعيد رضاشاه در دو مرحله به قيام عليه دولت مركزي پرداخت و در سال ۱۳۳۵ در تهران درگذشت و در حرم شاه عبدالعظيم حسني به خاك سپرده شد.

دسترسي به محله تهرانپارس
باتوجه‌به اينكه تهرانپارس در محدوده طرح ترافيك قرار ندارد، به‌راحتي مي‌توانيد با اتومبيل شخصي خود به آن رفت‌وآمد كنيد. بهترين مسير دسترسي به اين محله بزرگراه‌ رسالت، شهيد زين‌الدين و شهيد باقري است. يكي از ويژگي‌هاي مثبت اين محله، خيابان‌كشي‌هاي مدرن آن است. از طرفي وجود سه ‌ايستگاه مترو شهيد باقري، تهرانپارس و فرهنگسرا‌ در تهرانپارس رفت‌وآمد به اين محله را تسهيل بخشيده‌ است. علاوه ‌بر آن در اين محله خطوط بي‌آرتي و اتوبوس و تاكسي هم براي رفت‌وآمد اهالي وجود دارد. مهم‌ترين خيابان‌هاي اين محله مي‌توان به خيابان شهيد شادالويي، شبستري، شفيعي مكرم و شهيد سلطاني اشاره كرد.

قاليشويي در تهرانپارس

امكانات محله تهرانپارس
مي‌توان گفت يكي از دلايل محبوبيت اين محله در بين ساكنان تهران، امكانات فراوان محله تهرانپارس است كه در ادامه به تعدادي از آن مي‌پردازيم.

باغ پرندگان
پارك جنگلي
پارك لويزان
مراكز خريد متعدد
مراكز مذهبي و مساجد
بيمارستان‌ آرش
بيمارستان فوق‌تخصصي تهرانپارس و مراكز درماني شبانه‌روزي
رستوران‌هاي معروف تهرانپارس
باتوجه‌به اينكه تهرانپارس يكي از محله‌هاي محبوب شرق تهران است، شما مي‌توان رستوران‌هاي خوب و بين‌المللي بسياري را در اين محله پيدا كرده و به دوستان خود معرفي كنيد تا يك شب به‌يادماندني را براي خود رقم بزنيد. در ادامه به معرفي تعدادي از بهترين رستوران‌هاي تهرانپارس مي‌پردازيم.

رستوران روف لانژ
رستوران 133 تهرانپارس
رستوران سنسومي
رستوران جيليز ويليز

منبع : ركنا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۴۸:۳۶ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :