همه چيز دان همه چيز دان .

همه چيز دان

خوي به عنوان شهر ملي قالي‌ماهي انتخاب شد

خوي به عنوان شهر ملي قالي‌ماهي انتخاب شد
خوي به عنوان شهر ملي قالي‌ماهي انتخاب شد
گروه استان‌ها ـ نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس گفت: شهر خوي به عنوان شهر ملي قالي‌ماهي، به شوراي عالي سازمان ميراث فرهنگي پيشنهاد شد و مورد موافقت قرار گرفت.
عادل نجف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اروميه، اظهار داشت: با توجه به مصوبه شوراي عالي سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري و همچنين قوانين برنامه ششم توسعه اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي، كه در آن بر ايجاد شهرهاي صنايع دستي و تامين زيرساخت‌هاي شهرها و روستاهاي صنايع دستي تاكيد شده است، شهر خوي به عنوان شهر ملي قالي‌ماهي، به آن شورا پيشنهاد شد.

وي تصريح كرد: همچنين با توجه به عزم جدي وزارت ميراث فرهنگي در برندسازي و ايجاد فضاي بازار و ثبت جهاني داشته‌هاي ايران اسلامي، فرش جزو صنايع دستي پرافتخار كشورمان به شمار مي‌رود.


نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اينكه در خوي 10 درصد از مردم در كار قالي‌بافي مشغول هستند افزود: برند قالي ريزبافت ماهي خوي جزو برندهاي ثبت شده اين شهر است و به همت معاونت ميراث فرهنگي، به زودي بحث تبديل و برندسازي و جهاني شدن شهر خوي به نام فرش ريزماهي، ثبت نهايي مي‌شود.


وي بيان كرد: با توجه به تلاش‌هاي انجام شده در حوزه اجرايي و همچنين همت شوراي شهر و شهرداري خوي، مقدمات اصلي براي آموزش، ترويج، حفظ و نگهداري فرش ريزبافت خوي انجام مي‌شود.


نجف‌زاده اظهار داشت: در سفر آينده رئيس جمهور به آذربايجان‌غربي نيز يكي از مطالبات جدي از وي، ايجاد بازارچه اختصاصي فرش ماهي خوي و همچنين نمايشگاه و تاسيس موزه اختصاصي فرش خوي خواهد بود.
فرش "افشار تكاب" پس از 8سال ثبت جهاني شد


وي تاكيد كرد: بي‌ترديد فرش دستباف خوي تاكنون به جايگاه واقعي خود نرسيده است و پس از ايجاد بازارچه دائمي فرش ماهي و نمايشگاه دائمي آن، در موضوع تجاري‌سازي آن اقدام مي‌شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۵:۴۰ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :