همه چيز دان همه چيز دان .

همه چيز دان

قدمت فرش ماشيني كاشان

قدمت فرش ماشيني كاشان

سلام‌نو

شستشوي فرش ترك

توليد فرش يك هنر ملي است و قدمت فرش كاشان به قرن ۱۷ در دوران سلطنت صفوي برميگردد و بسياري از محققان معتقدند كه برخي از طرح هاي كوچك ابريشم از قرن شانزدهم آغاز مي شود. فرش هاي بافته شده در كاشان از زيباترين و معروف ترين فرش هاي ايراني هستند.


فيزيوتراپي ريه در منزل

فرش هاي كاشان به طور معمول با كيفيت بالا هستند،در سالهاي قبل، اكثريت كاشان داراي يك طرح مشابه با يك مدال مركزي و نقوش گلدار ايراني كه الگوي آن را تشكيل مي دهند كه به آن طرحهاي لچك ترنجدار ميگويند كه بيشتر طرح هاي كلاسيك از اين نوع مي باشند. فرش هاي افشان نيز از پرطرفدارترين فرش هاي كاشان به شمار مي آيد كه تفاوت آن با طرح هاي لچك ترنجدار ، ترنج ساده و يكنواخت آن است.


انواع طرح هاي فرش ماشيني


امروزه با پيشرفت تكنولوژي بافت و تغيير و تحولات اساسي در نوع بافت فرش هاي و بكارگيري فنون جديد، به راحتي ميتوان تمام طرح هاي مد نظر خود را ببافيد. فرش‌هاي ماشيني تنوع بي‌نظيري در طرح‌هاي سنتي، مدرن و فانتزي دارند. تقريبا انواع طرح فرش ايراني نظير شاه عباسي، اسليمي، افشان، بته جقه، درختي، شكارگاه، گل فرنگ، گلداني، ماهي درهم، محرابي و… را مي‌توان در فرش‌هاي ماشيني امروزي يافت.


اگر محدوديتي در ميزان بودجه نداريد فرش ۱۲۰۰ شانه يا ۱۵۰۰ شانه بهترين انتخاب براي دكوراسيون هاي مجلل و فاخر است. اين فرش‌ها تراكم بالايي دارند، از اين رو شباهت بيشتري به فرش‌هاي دستبافت دارند و طرح و نقشه فرش را زيباتر نمايان مي‌كنند. برجسته بودن فرش هاي ۱۲۰۰ شانه از ويژگي هاي ايست كه در فرش هاي ۷۰۰ شانه يافت نميشود و طرفداران مخصوص به خود را دارد.


اما اگر تصميم داريد فرش خوبي و با كيفيتي را با قيمت مناسب خريداري كنيد بهتر است از ميان طرح‌هاي مختلف فرش هاي ۷۰۰ شانه را انتخاب كنيد. فرش‌هاي ۷۰۰ شانه به دليل برخورداري از ضخامت زياد، عمر مفيد بيشتري دارند و براي مكان‌هاي پررفت‌وآمد گزينه مناسبي محسوب مي‌شوند. با اين اوصاف اگر شما به دنبال خريد فرش ماشيني ارزان قيمت و البته با كيفيت متوسط هستيد فرش ۵۰۰ شانه گزينه بسيار مطلوبي است و دليل قيمت ارزان تر بودن اين فرش ها شانه و تراكم پايين و بعضا جنس نخ مصرفي در فرش است.

 

و اما فرش هاي ۵۰۰ شانه كه امروزه بسياري از سودجويان به عنوان فرش طرح ۷۰۰ با قيمت بسيار نزديك به فرش ۷۰۰ شانه اصل به فروش مي رسانند. فرش هاي ۵۰۰ شانه نيز از فرش هاي با ضخامت بالا و تراكم پايين تر مي باشد و براي افرادي كه قصد تغيير و تعويض زود به زود فرش خود را دارند مناسب است.


فرش آويژه با تنوع بالاي محصولات برا انواع فضا ها فرشي مناسب را به شما پيشنهاد ميدهد .براي اتاق خواب به‌ويژه اتاق خواب كودكان مي‌توانيد انتخاب طرح‌هاي مدرن و فانتزي را در اولويت قرار دهيد. اين فرش‌ شامل: گليم فرش، فرش فلوكاتي و پرز بلند، فرش وينتيج و فرش هاي مدرن است كه شما مي‌توانيد با توجه به دكوراسيون اتاق خواب فرشي با طرح و رنگ مورد نظر خود خريداري كنيد.


انتخاب فرش متناسب با دكوراسيون


يكي ديگر از نكات كه براي خريد فرش ماشيني بايد در نظر بگيريد توجه به فضايي است كه فرش قرار است در آنجا قرار بگيرد. به طور مثال براي آشپزخانه بهتر است فرشي را تهيه كنيد كه با شست‌ وشوي زياد آسيب نبيند. بديهي است فرش در آشپزخانه به دليل آشپزي و رفت‌وآمد زودتر كثيف مي‌شود و نياز به شست ‌‎‌وشوي بيشتري دارد.

 


فرشي كه قرار است در پذيرايي يا نشيمن قرار گيرد بايد با توجه به نوع دكوراسيون منزل شما كه مي‌تواند سنتي يا مدرن باشد انتخاب شود. فرش هاي اصيل ايراني تنوع كم‌نظيري دارند و به منزل شما جلوه فوق‌العاده‌اي مي‌بخشند.

فرش هاي وينتيج يا كهنه نما تناسب مناسبي با فضاهاي مدرن و امروزي دارند، و بدليل استفاده از رنگ اميزي شاد و امروزي طرافداران زيادي را به خود اختصاص داده اند.

فرش هاي كلاسيك محصولاتي با طرح ها و نگاره هايي سنتي و قديمي‌تر هستند كه ويژگي اين طرح و نقشه ها سنتي بودن آن ها و در عين حال داشتن رنگ‌هايي ملايم و آرامش بخش بوده كه براي دكوراسيون هاي رسمي ، شيك و كلاسيك بكار گرفته ميشوند.


انتخاب رنگ فرش ماشيني


انتخاب فرش تيره و فرش روشن هر كدام به سليقه و محيط مورد استفاده بستگي دارد كه هر كدام از انها در صورت انتخاب مناسب بهترين گزينه بحساب مي ايند اين كه كدام يك بهترين انتخاب است، به ابعاد، دكوراسيون و عوامل ديگري از خانه بستگي دارد.


· در انتخاب فرش براي محيطي كه ابعاد كوچك دارد و يا پذيرايي كوچك هستند انتخاب رنگ روشن و خنثي بهترين گزينه ميباشد زيرا رنگ هاي روشن باعث بزرگتر نشان دادن محيط خانه ميشود


· انتخاب رنگ بايد بر اساس ديگر وسايل خانه و دكوراسيون شما باشد اگر تم رنگ خانه شما تيره هست با انتخاب رنگ روشن زيباي بهتري به دكوراسيون خود ميدهيد


· اگر قصد خريد فرش داريد و براي شما حس صميميت در خانه بسيار حائز اهميت است انتخاب فرش رنگ تيره بهترين انتخاب براي شما ميباشد


انتخاب فرش متناسب با ابعاد فضا


در ديگر مقالات فرش ماشيني خوانديم كه ابعاد فرش ماشيني يكي ديگر از ويژگي‌هاي مهمي است كه در هنگام خريد يك فرش ماشيني خوب بايد به آن توجه شود. بهتر است فرش را كوچك‌تر از ابعاد فضاي منزلتان انتخاب كنيد تا بخشي از آن زير مبل يا وسايل ديگر نرود. اگر فرش به طور كامل كف اتاق يا سالن را بپوشاند فضا را كوچك‌تر نشان مي‌دهد و جلوه و زيبايي فرش را از بين مي‌برد در صورتيكه كه از مبلمان در منزل استفاده نميكنيد اين راه خوب و معقول است. بنابراين حتما فرش اتاق نشيمن را متناسب با اندازه مبلمان و فرش اتاق خواب را با توجه به ابعاد تخت‌خواب انتخاب كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۶:۵۲ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :