همه چيز دان همه چيز دان .

همه چيز دان

«تابلو فرش دستباف المپيك توكيو» رونمايي شد

«تابلو فرش دستباف المپيك توكيو» رونمايي شد/ اهداي يك تخته فرش به كميته بين المللي المپيك
«تابلو فرش دستباف المپيك توكيو» رونمايي شد/ اهداي يك تخته فرش به كميته بين المللي المپيك
آيين رونمايي از تابلو فرش دستباف المپيك و افتتاح نمايشگاه تابلوفرش‌هاي ورزشي در حاشيه المپيك ۲۰۲۰ توكيو برگزار شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا به توكيو، سفارت ايران در ژاپن امروز، سه‌شنبه و در جريان چهارمين روز رسمي بازي هاي المپيك‌۲۰۲۰ توكيو ميزبان شركت كنندگان در مراسم رونمايي از «تابلو فرش دستباف المپيك توكيو» بود.
اين مراسم با حضور مرتضي رحماني موحد سفير ايران در ژاپن، سيدرضا صالحي اميري رئيس كميته ملي المپيك، نماينده هيات اجرايي كميته بين المللي المپيك، نماينده كميته ملي المپيك ژاپن، نصرالله سجادي سرپرست كاروان ورزش ايران و محسن رضواني عضو هيات اجرايي برگزار شد.
در حضور اين افراد از «تابلو فرش دستباف المپيك توكيو» رونمايي شد. در اين تابلو فرش كه ويژه بازي هاي ۲۰۲۰ توكيو بافته شده است، طرح پنج حلقه ويژه المپيك ديده مي شود.
* افتتاح نمايشگاه تابلو فرش‌هاي ورزشي
همزمان با رونمايي از تابلو فرش دستباف المپيك توكيو، نمايشگاه تابلو فرش هاي ورزشي هم افتتاح شد تا اين تابلو فرش در آن نگهداري و نمايش داده شود.
در اين‌ نمايشگاه ۱۷ تابلو فرش ورزشي ديگر در معرض نمايش گذاشته شده است، اين تابلو فرش ها مربوط به رويدادهايي مانند جام جهاني ٢٠١٨ روسيه، جام‌جهاني ٢٠١٤ برزيل، جام جهاني ٢٠٠٢ كره جنوبي و ژاپن، نمونه نمونه فرش اهدائي به فدراسيون فوتبال استراليا در مسابقات قهرماني ٢٠١٥ آسيا، تابلو فرش جام ملت هاي ٢٠١٩ آسيا و ... است.
* اهداي فرش دستباف المپيك توكيو به IOC
به گفته سيدرضا صالحي اميري و طبق آنچه در مراسم‌رونمايي به آن تاكيد شد، يك تخته از اين فرش به كميته بين المللي المپيك (IOC) اهدا مي شود تا در موزه لوزان سوئيس نگهداري شود. همچنين يك تخته از فرش به كميته المپيك ژاپن و سفارت ايران در اين كشور اهدا شد. قرار است يك تخته از اين فرش هم در موزه ملي ورزش ايران نگهداري شود.
* سفير ايران در ژاپن: بافت اين فرش نشانه توجه ايراني ها به اهداف المپيك است
در مراسم رونمايي از تابلو فرش دستباف المپيك توكيو، مرتضي موحد رحماني، سفير ايران در ژاپن گفت: به همه ميهمانان كه در اين مراسم حاضر شده اند، خوشآمد مي گويم. فرش ايران جلوه زيبا و خاطره انگيزي از بخش بزرگي از فرهنگ جهان است. بافت فرش ايراني با طرحها و رنگ‌ها و جذابيت هاي گوناگون، نشان از فرهنگ غني ايرانيان دارد و براي تاثير گذاري در سطح بين المللي است.
رحماني ادامه داد: امروز فرش ايراني به عنوان سفير فرهنگي ايران زمين در اقصي نقاط دنيا مي درخشد و خوشحالم كه تجار ژاپني در اين زمينه فعال هستند.
در مراسم امروز با ابتكار و همت آقاي عادل غيبي كه سالهاي طولاني را با مردم ژاپن زندگي كرده و در زمينه فرش ايراني فعاليت هاي گسترده اي داشته است، تابلو فرشي را با موضوع المپيك رونمايي مي كنيم. به طور قطع اقدام شركت سوناي در بافت اين اثر ارزشمند در مسير المپيك توكيو و خلق اين اثر هنري نشانه توجه مردم ايران به اهداف عاليه المپيك است.
سفير ايران در ژاپن گفت: در خاتمه ضمن تشكر از حضور همه ميهمانان عاليقدر از تلاش هاي صميمانه دكتر صالحي اميري، شركت سوناي و همه همكارانم در سفارت تشكر مي كنم.
* تاكيد صالحي اميري بر تاثيرگذاري نقش فرش ايراني بر معرفي فرهنگ اصيل ايران
صالحي اميري خطاب به سفير ايران در ژاپن و ديگر افراد حاضر در اين مراسم گفت: مايه مسرت من است كه در مراسم‌ رونمايي حضور دارم. از تمام ‌دست اندركاران به ويژه سفارت ‌ايران در ژاپن و اقاي عادل غيبي تشكر مي كنم.
وي با اشاره به مشتركات فرهنگي مردم ايران و ژاپن خاطرنشان كرد: اين مشتركات از پيشينه روابط دوستانه ميان دو كشور است كه تاريخچه آن از زمان جاده ابريشم آغاز شد.
صالحي اميري تصريح كرد: فرش ايران به عنوان‌ نماد هنر ايراني در خيلي از كشورها بوده و در معرفي فرهنگ اصيل ايراني نقش مهمي داشته است. هر چند تاريخ بافت فرش به طور دقيق مشخص نيست اما نشانه هايي است مبني بر اينكه از ۲۵۰۰ سال پيش ايراني ها بافت فرش را آغاز كردند.
رئيس كميته ملي المپيك با بيان اينكه اين ارزش فرهنگي و فاخر داراي ارزش هاي بي نظيري است، گفت: موجب افتخار اين‌جانب است كه به عنوان رئيس كميته ملي المپيك ايران در مراسم رونمايي حضور دارم. ما آرزومنديم كه توسعه روند حسنه و ديرينه ژاپن و ايران در همه ادوار بوده و هستيم و اميدوارم در توسعه روابط ورزشي هم‌ گام هاي اساسي برداريم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۱:۳۰ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :