همه چيز دان همه چيز دان .

همه چيز دان

آشنايي با دورنماي بازار فرش از دستاوردهاي برگزاري دوره آموزشي در جهاد دانشگاهي گيلان

آشنايي با دورنماي بازار فرش از دستاوردهاي برگزاري دوره آموزشي در جهاد دانشگاهي گيلان 

ايسنا/گيلان يك پيشران بافت فرش دست باف در گيلان گفت: در دوره هاي آموزشي جهاد دانشگاهي دورنماي بازار فرش به فرش بافان معرفي شد و با مشكلات فضاي كسب و كار و بازارهاي رقابتي فرش نيز آشنا شدند.

 

فاطمه ميرجعفري در گفت و گو با ايسنا با بيان اينكه بافت فرش مي‌تواند درآمد بسيار خوبي را نصيب فرش بافان ما كند، گفت: برخي از دختران و زنان گيلاني علاقه زيادي براي ورود به عرصه بافت فرش دارند و آموزشگاه هاي فني و حرفه اي از ۱۴ سال سن تا بالاي  ۵۰ سال هنر جوي متقاضي براي يادگيري بافت فرش دست باف دارند.

 

وي افزود: بافندگان فرش گيلاني فرش هاي بسيار باكيفيتي توليد مي‌كنند و حمايت از اين قشر مي‌تواند آنان را تشويق كند كه فرش بيشتري ببافند.

 

ميرجعفري، گراني مواد اوليه بافت فرش را يكي از مشكلات فرش بافان عنوان كرد و ادامه داد: در سال هاي اخير هزينه تمام شده فرش براي فرش بافان چهار برابر شده است و بايد تدابير لازم براي رفع اين مشكل انديشيده شود.

 

وي با بيان اينكه بافندگان فرش دست باف گيلان هم فرش بزرگ پارچه و هم فرش كوچك پارچه مي‌بافند گفت: بافت تابلو فرش نيز در بين بافندگان رايج است.

 

ميرجعفري در خصوص اشباع بودن فرش دست باف تصريح كرد: بازار تابلو فرش دست باف اصلا اشباع نيست، بلكه فقط تابلو فرش‌هاي بي‌كيفيت هستند كه خريدار ندارند و برخي از تابلو فرش‌ها به دليل تكراري بودن در بازار بر دست فروشندگان مانده است.  

 

وي خاطرنشان كرد: جهاد دانشگاهي گيلان در رشت به عنوان پيشران ما را دعوت كرد و با برگزاري دوره كسب و كار اطلاعات بسيار خوبي را در اختيار ما گذاشت.

 

اين پيشران بافت فرش دست باف در گيلان گفت: در اين دوره آموزشي در حوزه مديريتي همچنان پيگير دوره‌هاي بيشتر كسب و كار هستم زيرا كمك موثري به ما كرده است.

مقالات ديگر: قاليشويي لواسان

گل فروشي اندرزگو

ميرجعفري ادامه داد: در دوره‌هايي كه جهاد دانشگاهي برگزار كرد، دورنماي بازار فرش را به ما معرفي كرد و با مشكلات مشكلات فضاي كسب و كار، بازارهاي رقابتي فرش، افراد رقابتي بيشتر آشنا شديم و در شناخت حوزه كاري مان دانش خوبي كسب كرديم.

 

وي گفت: ضروري است بافندگان فرش دست باف با چگونگي رفتار با مديران و حقوق خود آشنا شوند و بر اساس حطيه‌هاي علمي رشد كنند و جهاد دانشگاهي در اين خصوص گام‌هاي اساسي برداشته است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۹:۵۹ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :